Welcome to the forum 👋, Guest

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.

  • PËRSHËNDETJE VIZITOR!

    Nëse ju shfaqet ky mesazh do të thotë se ju nuk jeni regjistruar akoma. Anëtarët e rregjistruar kanë privilegjin të marrin pjesë në tema të ndryshme si dhe të komunikojnë me anëtarët e tjerë. Bëhu pjesë e forumit Netedy.com duke u REGJISTRUAR këtu ose nëse ke një llogari KYCU. Komunikim alternative i ketij forumi me vajza dhe djem nga te gjithe trevat shqiptare? Hyr ne: CHAT SHQIP.

Atena

Lina

NeTeDy.com ?
STAFF
Adm Nt2
Regjistruar më
Tet 30, 2020
Mesazhe
45,731

Atena​

Perendesha e diturise dhe luftes se zgjuar ne mitologjine greke

Athena ((greqisht: Ἀθηνᾶ dhe Ἀθήνη), lat. Minerva) - e bija e Zeusit, zotit suprem, hyjneshë e mençurisë dhe e udhëheqjes së suksesshme të luftës, mbrojtëse e rendit juridik, e drejtësisë dhe artit.


Kjo kopje mermeri nënshkruar nga Antiochus është një kopje e shekullit të parë p.e.s origjinal nga Phidias në shekullit V pes , që ishte gjetur në të Akropolit
Atena ishte hyjneshë e luftës, urtësisë, artit, shkencës dhe zejtarisë. Sipas mitologjisë Romake, asaj i përshtatet hyjnesha MINERVA. Kishte lindur nga koka e Zeusit duke valëvitur me shigjetën e saj karakteristike.

Edhe pse merrej si hyjneshë e luftës, ajo kurrë nuk është treguar me veti luftarake. Përkundrazi, zihej si e urtë, e mençur dhe gjithnjë e gatshme që t’i ndihmoj trimat dhe heronjtë, sikur ishin: PERSEI, AKILI, ODISEU dhe shumë t tjerë.

Një dashuri të madhe që ajo ndjente ndaj tyre, aspak nuk kishte të bënte me erotikën. Duke mbetur virgjëreshë tërë jetën, ajo kishte vendosur që kurrë mos të martohet, edhe përpos ofertave të shumta që kishte nga zotat tjerë.

Ju ka ndihmuar njerëzve në përkrahje të realizimit të dëshirave dhe synimeve të tyre. Nga respekti i madh që kishte, me emirin e saj emërtohet edhe qyteti Atena, ndërsa në Akropol, për nder të Atenës është ndërtuar tempulli i falshëm shenjtore - PANTENONI.

Mbi lindjen e Athenës nga mitet e lashta dimë relativisht pak. Homeri thotë se ka lindur prej Zeusit pa nënë. Te shkrimtarët për nga koha më të rinjë për këtë gjejmë më tepër detaje. Sipas Hesiodit Zeusi e ka lindur nga koka e vet pasi që e han Metidën, hyjneshën e mençurise me qëllim që ta pengojë ta lindë bijën e cila, sipas profecisë, është dashur ta tejkalojë në mençuri, dhe djalin i cili është dashur ta tejkalojë me fuqi dhe t'ia rrëmbejë fronin. Mitet edhe më të reja thonë edhe atë se si e ka lindur Zeusi Athenën. Kur e ka ngrënë Metidën, aq shumë i dhimbi koka sa që mendoi se do t'i pëlcasë. Për këtë arsye thirri zotin Hefest (sipas verzionit tjetër zotin Hermes, madje edhe Titanin Promete) që me sopatë t'ia çajë kokën. Posa veproi kështu, kërceu prej kokës së Zeusit hyjnesha e ndritshme me pajisje të plotë luftarake - Palada Athena.

Simbas simbolikës së miteve Athena, pra, ka qenë mishërimi i fuqisë dhe mençurisë së Zeusit. Sunduesi i zotëratve dhe i njerëzve e ka dashur më tepër se të gjitha vajzat e tjera. Me të ka biseduar si me mendimet e veta, asgjë nuk ka fshehur para saj dhe përherë ia ka plotësuar të gjitha lutjet e saj. Athena ka qenë e vetëdijshme për këtë anim të Zeusit ndaj saj. Përherë qëndronte në afersi të tij dhe kurrë nuk ka dashur ndonjë zot tjetër ose ndonjë mashkull dhe kurrë nuk është martuar edhe pse ishte e bukur dhe madhështore. Ka mbetur Athena Virgjër- Athena Parthenos.

Në saje të origjinës së saj dhe të dashurisë së Zeusit Athena u bë njëra prej hyjneshave më të fuqishme të panteonit grek. Prej kohërave më të lashta ajo ishte, para së gjithash, hyjneshë e luftës që dilte nga funksioni i saj mbrojtës prej armikut. Për luftë, në të vërtetë, kishte meritë Aresi, i biri i Zeusit, mirëpo, Athenës kjo nuk i pengonte. Aresi, thënë saktësisht, ishte zot i luftes dhe betejave të mllefosura, ndërsa ajo ishte hyjneshë e udhëheqjes së mençur dhe të ekuilibruar të luftës, e cila rëndom përfundonte me ngadhënjim, gjë që nuk mund të thuhet për luftërat e Aresit. Si hyjneshë e luftës grekët e adhuruan me emrin Athena Enoplos (Athena e armatosur) ose Athena Promachos (Athena e cila fton në luftë). Si hyjneshë e luftës ngadhënjimtare e quanin Athena Nike (Athena Ngadhënjimtare).

Athena që prej fillimit e deri në mbarim të botës antike ka qenë mbrojtëse e grekëve, veçmas e athinasve, të cilët i donte më së shumti. Si Palada Athena ajo mbronte përveç Athinës qytetet, që në tempuj i kanë pasur truporet e saja të shoqëruara, të ashtuquajtura paladet. Derisa paladi gjendej në qytet, qyteti ishte i papushtuar. Palad të tillë kishin edhe trojanët në qytetin e tyre. Për ta pushtuar Trojën, akeasve u është dashur ta vjedhin dhe ta marrin me vete, gjë që u shkon përdore Odiseut dhe Diomedit. Sikurse në luftë Athena i mbronte grekët dhe qytetet e tyre edhe në paqe. Ishte mbrojtëse e kuvendit dhe e së drejtës, kujdesej për fëmijët dhe të sëmurët, njerëzve u sjell mirëqenie. Ndihma e saj shpesh ishte tejet konkrete. Athinasve, për shembull ua ka falur ullirin dhe u bë themeluese e njërës prej degëve me të rëndësishme të ekonomisë greke - thënë kalimthi, deri më sot njëra prej degëve më të rëndësishme. Veç kësaj, Athena ishte hyjnesha e arteve dhe e zejtarisë (këto dy fjalë grekët rëndom nuk i dallonin - punën e skulptorit, gurgdhendësit dhe këpucëtarit i emëronin me të njëjtën fjalë „techne" (tekne - shkathtësi). Gratë i ka mësuar të thurin dhe të endin. Njerëzve ua ka mësuar zejen e farkëtarit, argjendarisë dhe ngjyrosjes, u ka ndihmuar ndërtuesve të tempujve dhe të anijeve, jetën e njerëzve u ka begatuar me shpikjen e kavallit (flautës). Për shpërblim për ndihmën dhe mbrojtjen e vet kërkonte nderimin dhe flijime, që ishte e drejtë e secilit zot. Mosrespektimi dhe ofendimet i dënonte, por mëshirohej më tepër se hyjneshat e tjera. Çdo ndërmarrje e saj përfundonte siç dëshironte ajo. Me Poseidonin, zotin e detit ra në konflikt për shkak të sundimit në Atikë dhe Athinë. Para këshillimit të zotërave, në krye të të cilit ishte Kekropsi, mbret i parë i Athinës, këtë gjyq e fitoi sepse me dhurimin e ullirit ia siguroi vetes simpatinë e Kekropsit. Kur trashëgimtari i Trojës Paridi e ofendoi, përkatësisht kur në grindje me hyjneshat Herën dhe Afroditën nuk ia pranoi përparësinë në bukuri, iu hakmuar në atë mënyrë që u ndihmoi akeasve për ta korrur fitoren ndaj Trojës. Kur Diomedi, adhuresi i saj, në betejën në rrafshënaltën e Trojës, u gjet në rrezik vdekje vetë e zuri vendin e drejtuesit të karrocës së tij luftarake dhe e detyroi Aresin, vëllain e vet, që të ikte. I, ka ndihmuar Odiseut, mbretit të Itakës, përkundër vullnetit të Poseidonit, zotit të detit, që pas pushtimit të Trojës të kthehet në atdhe. I ka ndihmuar poashtu edhe Telemakut, birit të Odiseut, Orestit, birit të Agamemnonit dhe veçmas Belerfontit dhe Perzeut. Për këto dhe për ndërmarrje të tjera bëhet fjalë nën emrat përkatës. Mbetet që të shtojmë se besnikëve të vet kurrë nuik ua ka kthye shpinën, përherë u ka ndihmuar grekëve, veçmas athinasve dhe të njëjtën ndihmë ua ka dhënë edhe romakëve, të cilët e kanë adhuruar me emrin Minerva.

Prej nderimeve që grekët ia kanë shprehur Athenës më të rëndësishmet ishin Kremtet Panatenase. Janë mbajtur çdo katër vjet si të ashtuquajtura Panatenet e Mëdha, kurse pjesë përbërëse të tyre ishin garat muzikore, poetike, retorike, gjimnastike, kalorësie dhe lundruese. Fillonin në vigjilen e ditëlindjes, së Athenës, në gjysmën e gushtit. Panatenet e Vogla kremtoheshin poashtu çdo katër vjet dhe me përmasa ishin më të vogla. Procesioni panateneas është paraqitur në frizin e Parteonit athinas, në të cilin ka punuar Fidia, njëri prej skulptorëve më të mëdhenj botëror. Në Romë kremtet për nderë të Minervës janë organizuar dy herë në vjet (në mars dhe në qershor).

Veprat artistike të arkitekturës të krijuara në Greqi lidhur me kultin e Athenës (sado edhe në gërmadha) bëjnë pjesë në mesin e margaritarëve të kulturës së gjithëmbarshme njerëzore. Në rend të parë është Partenoni në Akropolin e Athinës vepër e arkitektëve Iktin dhe Kalikrat e viteve 447-434, para e.s. Gadi 2121 vjet i ka rezistuar kohës deri sa nuk e ka shkatërruar eksplodimi i barotit që gjatë luftës me venedikasit e kishin vënë turqit. Në afërsi të Partenonit është një tempull i vogël Nike, kushtuar Athenës Ngadhnjimtare. Gjatë okupimit turk tërësisht është shkatërruar, por në vitin 1835-1836 sërish u ngrit nga gërmadhat. Prej ndërtesave në Akropol e fundit është Erehteoni i kushtuar Athenës, Poseidonit dhe Erehteonit. Në të dikur ruhej Paledi athinas dhe është mbjellë „ulliri i Athinës" (i sotmi është i vitit l917).

Tempujt luksozë Athenës i janë kushtuar në Delfe, Tege, në Arkadi, në kepin e Suniut, në trevën e Azisë së Vogël në Prienë në tokat e Azisë së Vogël dhe me të krenohej edhe Troja.
Prej skulpturave të Athinës në antikë më të famshmet i kanë konsideruar truporet madhështore prej arti, bronzës dhe fildishit: Athena Parthenos, Promachos dhe Athena Lemnios. Për fat të keq i njohim vetëm në saje të imitimeve te mëvonshme, kryesisht të cilësisë së dobët (që sot gjenden në Mu-zeumet e Vatikanit, Napolit, Bolonjës, Berlinit, Drezdenit e gjetiu). Imitim i skulpturës së Fidisë në Partenon është me siguri dhe e ashtuquajtura Athena Varvakease që gjendet në Muzeun Kombëtar Arkeologjik në Athinë dhe Minerva vigane në Muzeun në Terme. Prej trupave të tjera po përmendim Athenen Farnese dhe Athenën Gistuiniani (Gjustiniani). Këto janë kopje romake të origjinaleve greke, sigurisht të mbarimit të shek. V. para e.s. (dhe që sot gjenden në Muzeun e Vatikanit dhe në Luvër. Këtyre veprave mund t'i bashkohet kopja e mirë helenistike e Pidisë, ndonëse jo e madhe dhe pjesërisht e dëmtuar Athena Parihenos nga Heraklea Linkestis te Manastiri sot në Muzeun Popullor në Beograd. Athena, skulpturë e Mironit nga grupi Athena dhe marsia, ndoshta e mesit të shek. V para e.s. e dimë vetëm nga kopjet e relieveve (njërit prej më të bukurave është në Muzeun e Akropolit në Athinë). Pikturat në vazat me pamjen e Athenes janë ruajtur me shumicë, prej të cilave disa dhjetëra që nga shek. VI para e.s. Prej të tjerave më vlerë të veçantë janë : Mosmarrëveshja e Poseidonit dhe Athenës rreth Atikës në amforat e Atikës nga mesi i shek. VI para e.s. (gjendet në Luvër) dhe Lindja e Athenës nga fillimi i shek. V para e.s. (gjendet në Muzeumin Britanik në Londër). Prej skulpturave të saja të kohës së re po përmendim atë të Drosisit, i fillimit të shek. tonë, në shtyllën e lartë jonike para Universitetit të Athinës dhe Houdonit (Hudonit), kah mbarimi i shek. XVIII, e cila e zbukuron Institut de France në Paris.
 
Athenë (Dr. greqisht. - Athenaya; Mycene. Atanapotinija - "Atan-VladyChitsa"), në mitologjinë greke, perëndeshën e mençurisë dhe të luftës, mençurinë ushtarake dhe strategjinë, njohuritë, artet dhe zanatet. Athena - Verseva-Warpers, patronezë e qyteteve, shkencave, aftësi, mendje, aftësi dhe zgjuarsi. Është një nga 12 perënditë e mëdha olimpike.


Familja dhe mjedisi​

Mitet.​

Në burimet ka referenca për lindjen e një fëmije, të detyrueshëm për Athenën dhe Hefaest. Pjesa e parë e kësaj historie përmban vetëm burime të vonuara. Sipas tyre, Zeusi u betua për të përmbushur çdo dëshirë të Hephasta dhe Perëndia-Kuznets i kërkoi gruas së Athenës. Mbreti i perëndive nuk mund të thyejë betimin, por e këshilloi vajzën - virgjëreshë për të mbrojtur. Sipas legjendës kryesore, vajza e Zeusit erdhi në Hefaest për një armë, dhe ai u përpoq ta zotëronte, dhe ajo filloi të ikte. Zot-blacksnet e ndjekur atë dhe parakalim, por duke mbrojtur krahët në duart e tij dhe Pallada e plagosi ndjekësin e tij me një shtizë. Hefesti derdhi farën në këmbë të Athinës, pas së cilës perëndeshë e fshiu leshin e tij dhe varrosën në tokë, pas së cilës homoseksualët lindi një fëmijë. Prandaj, Erichtonia u thirr si bir i homoseksualëve, kështu biri dhe Athina, dhe emri u interpretua nga "Erion" - leshi (ose "Eris" - mosmarrëveshje) dhe "Hton" - Tokë.

Athena fshehurazi solli Erichton, duke dashur ta bënte atë një të pavdekshëm, ajo i dha Atij në Larz për të ruajtur bijat e Aglaire, Gers dhe Pandros të KeKropit, të ndaluar për të hapur. Motrat hapën arkivolin dhe e panë fëmijën, të akuzuar për gjarpërinjtë, të cilët luftëtar i vuri fëmijës si roje. Ata ishin ose gjarpërinjtë e rrëmbyer, ose Pallada i mbyt ata në çmenduri dhe ata nxituan nga maja e akropolit në humnerë. Pas vdekjes së motrave, Erichtonius u ngrit në tempullin e Athinës. Kur u rrit, mbretëroi, u ndërtua në Akropolis Ksanan (Statuja ose idhulli nga pema) Athina dhe themeloi Panafinei, i cili së pari kaloi një procesion në nder të Athenës në Akropolis. Erichtonius u varros në komplotin e shenjtë të tempullit të Athena


Gjithashtu, me një nga versionet, së bashku me Hephaeste, ai krijoi gruan e parë në vullnetin e Zeus - Pandorës, i cili hapi anijen e keq, i quajtur Kuti Pandora.

Goddess të fuqishme, të tmerrshme, duke bashkëpunuar arkaika, pronari i Aegis, gjatë periudhës së mitologjisë heroike, ajo drejton forcën e saj për të luftuar Titanët dhe Giants. Megjithëse në skemën e hershme mitologjike, Titanoachey ndodhi edhe para lindjes së Athinës, por më vonë autorët, duke filluar me Euripidin, shpesh u përzier nga gjigandët dhe titanët. Pjesëmarrja e saj në Giantaohiya është një komplot popullor. Hygin kryeson historinë që pas vdekjes së Epaff Zeus, së bashku me Athena, Apollo dhe Artemida, hodhën në Tartar Titanët, të nxitur nga heroi. Së bashku me Hercules, Athena vret një nga gjigantët, në gjigantin e një anken, ajo e çoi karrocën me disa kuaj, dhe kur ai nxitoi në fluturim e goditi sicili. Nga Ralander hedh lëkurën dhe mbulon trupin e saj gjatë betejës.


Goddess e luftës kërkon veten të shenjtë. Miti është i njohur për mënyrën se si ajo e privuar nga vizioni i Tiressiisë së Rinj (Biri i Nymph Khariclo e tij të preferuar). Një ditë, Athena dhe Hariklo vendosën të notonin në burimin në Helikon, Tirey pa perëndeshën dhe e verboi atë (sipas një versioni tjetër ai është i verbër nga lloji i Athinës). Duke privuar një pamje të re, ajo në të njëjtën kohë ajo hyri në dhuratën e tij profetike dhe i dha atij aftësinë për të kuptuar gjuhën e zogjve, si dhe aftësinë për të ruajtur mendjen në AIDA. Ovid në librin e VI "Metamorfoza" përshkroi mitin se si Athena e dënoi rreptësisht Tkachuh Arachu kur ajo e pyeti devotshmërinë e perëndive, duke tërhequr skena të dashurisë me pjesëmarrjen e perëndive në kapak.



Athena klasike është e pajisur me funksione ideologjike dhe organizuese: përpunon heronjtë, mbron rendin publik etj. Në mitet e Greqisë së lashtë, shpërndahen historitë për ndihmën e heronjve të Athenës. Ajo ndihmon perse, duke drejtuar dorën, duke lypur kandil deti. Një nga epitejet e Athinës është "Gorgona". Perseus solli perëndeshën në sakrificën e telitsa dhe i dha Gorgonit të kokës së Athenës, e cila e vendosi në mburojën e tij. Më vonë, Athena u vendos në mesin e konstelacioneve Perseus, andromed, Cassiopeia dhe Kief. Ajo frymëzoi dhe u dha forcave të Kadmu, dhe gjithashtu i dha atij një gur për betejën me dragua tifoz. Në këshillën e perëndeshës së mençur Kadm mbolli dhëmbët e dragoit dhe hodhi një bluzë në to, gjë që shkaktoi një luftë mes tyre. Athena mbolli Cadma për të mbretëruar në Filas, dhe gjerdan, poplos dhe flauti i dhanë atij një martesë me harmoni.

Besohet se Asclepiu mori gjakun e Gorgonit nga Athena, me ndihmën e të cilës ai e ringjalli të vdekurit. Sipas Euripidit, ajo i dha Erichtonit në lindjen e dy pikave të gjakut Gorgon, të cilin ai i dha erechte në unazën e arit, dhe kryqëzimi i fundit (një rënie është shëruese, të tjera helmuese). Athena u shfaq në një ëndërr të një pericla dhe vuri barin për të kuruar skllavin e tij, të rënë nga çatia e ndarjeve të Akropolit në ndërtim e sipër, bari u mbiquajtur nga parfunksionet, dhe Periklitë ngriti statujën e Gigueys të Athinës. Në Akropolis gjetën bazën e statujës së skulptorit Pyrr.


Pindar përmend se BellerOfont pa Athenën në një ëndërr, kur ajo fjeti në altarin e saj, dhe esteri i Estarit, kalorës, kur ia dorëzoi Pegasit. Gjithashtu ndihmon nënën kundër erevfalionit dhe në betejë me eLiatët. Goddess Menal mbron nga shigjetat Pandara (sipas Plutarkës).

Perëndeshë e mençur në mënyrë të përsëritur ndihmoi hercules me kërkesë të Zeusit. Athena hodhi një gur në një hero të çmendur sesa amfitroni i shpëtuar, ky gur quhet sofronister, domethënë, "duke çuar në mendje". I dha atij një mushama (në një version tjetër të armaturës) para luftës me orkomen. Ka një version se ishte Athena që nxiti heroin se si të vriste Hydra Lerneysian dhe i dha atij tronditje të bëra nga Hephaest për të psherëtin zogjtë pimphany. Me ndihmën e Pallad Hercules solli Psa Kerbera nga Aida, më vonë ajo mori mollët e saj hesperid dhe i ktheu ato në vend. Athena i dha heroit të Gorgonit të bërrylit, i cili heroi i dha bijës së Sternës, Kefhea, për të mbrojtur. Hercules që vdes i thërret Athenës me kërkesa për vdekje të lehtë (në Senecé) dhe ajo e çon atë në qiell.



Kur fivanët rregulluan një pritë, Athena e paralajmëron atë që të kthehej në flokë. Gjatë fushatës së shtatë kundër pastërtisë, luftëtari është i pranishëm pranë valës në betejë dhe reflekton një pjesë të shigjetave nga ajo, mbulon mburojën. Kur Tideo u plagos rëndë, ajo shënoi në të atin e tij, ilaçin e pavdekësisë për të plagosurit, por duke parë se Teno gllabëron trurin e armikut të tij, duke e urryer atë dhe nuk i dha atij një ilaç.

Ndihma e Athinës Son Tidea Domeda është përshkruar në detaje në Iliadën e Homerit. Goddess i jep atij pushtetin, frymëzon për të luftuar, duke përfshirë kundër Afërditë, drejton një shtizë kundër Pandara, frymëzon diomedën për të luftuar me Ares, cakton kulmin e ares nga heroi dhe dërgon një shtizë të diomeda në stomakun e ares, mban diomedën gjatë një stuhie. Horace thotë se Diomed u ngjit nga Athena tek perënditë.


Në të njëjtën Oiad, përmendet se Athena e ndihmoi Achillu të shkatërrojë Lirness, ajo gjithashtu zbut zemërimin e Achilla me kërkesën e GER, ndriçon flakën rreth kokës së Achilla, duke i frikësuar Trojans. Kur Akili po hidhërohet për patrolin, duke refuzuar ushqimin, ajo i jep atij nektar dhe Ambrosia me kërkesë të Zeusit. Gjatë kontraktimeve me Hector, Achilla mbron, duke hequr prej tij një shtizë. Ishte ajo në imazhin e Deifoba këshilluar Hector për të takuar Achilla, para se të vinte Achilla dhe premtoi të ndihmonte në këtë luftë. Ahill thotë se hektori: "Nën tritogjenin tim shtizës (dmth. Athena) së shpejti do të zbutet". Pas vdekjes së Achille, perëndeshë trishton dhe vjen për ta vajtuar dhe për të kullotur trupin e tij Ambrosia.


Në poezitë e Homerit (sidomos "Odisea"), nuk ka pak ngjarje të rëndësishme pa ndërhyrje në Athinë. Ajo është përparësia e vazhdueshme e Odisea, e ndihmon atë për të qetësuar njerëzit, mbron heroin nga kulmi i trojanit të lëngut, e ndihmon atë në garat në afat, e mbështetën atë në natën e marrjes së troy. Megjithatë, Athena kurrë nuk e ndihmoi Odiseën gjatë arritjeve të tij (në këngët e Odisea, i dedikuar për këtë periudhë, nuk përmendet kurrë), ndihma rifilloi pas rënies së Odisea. Ajo qetëson erërat, e ndihmon atë të shkojë në breg, dhe pastaj të kënaqë gjumin. Athena shpesh merr pamjen e njerëzve për të këshilluar ose ndihmuar Odiseën dhe në të njëjtën kohë transformon Odiseën: e lartëson atë me mulli, i jep atij fuqinë në konkurs, nëse është e nevojshme, e kthen Odiseën në njeriun e vjetër, dhe pastaj kthen bukurinë Për të, heroi po e fsheh përsëri në ishullin e reve, në Ithaka fsheh atë dhe satelitët e të Shenjtit dhe ndihmon për të lënë qytetin.



Ajo është mbrojtësi kryesor i armikut greko-ahesev dhe të përhershëm të trojanëve, edhe pse kult ka ekzistuar në tre. Athena është një mbrojtës i qyteteve greke (Athina, Argos, Megara, Sparta, etj.), E cila është emri i "Townsman".

Ndërlidhja e perëndeshës kontribuon në Trojë që nga fillimi i Luftës së Trojanit. Ajo merr pjesë në Gjykatën e Parisit dhe e humb këtë mosmarrëveshje afrodite. Kali i Trojës bëri EPPA në planin e Athinës, iu shfaq atij në një ëndërr, për tre ditë kalimi u përfundua dhe EPPA i kërkon Athenës të bekojë punën e tij dhe e quan kalin e Trojan në perëndeshë. Banorët e Metapont treguan në Tempullin e Athinës të mjeteve të hekurit të EPIA-s me të cilat ai ndërtoi një kalë. Ajo pranoi pamjen e buletinit dhe e këshilloi Odiseën për t'u fshehur në kalin e heronjve të Ahasey. Më tej, perëndeshën solli heronjtë që do të shkonin në kalë, ushqim të perëndive në mënyrë që ata të mos ndiheshin urinë. Kur trojanët po mendojnë për shkatërrimin e kalit, Athena jep shenja të këqija (tërmeti) dhe trojanët nuk besojnë në Laocon, i cili këmbënguli në të. Ajo gëzohet kur Trojans rrinë në një kalë prej druri në qytet dhe kënaq gjarpërinjtë në bijtë e laokoon. Trifiodor përshkruan se si Elena Spartan erdhi në tempullin e Athinës dhe shkoi rreth kalit tri herë, duke shkaktuar heronjtë me emër, por perëndeshë e luftës u shfaq, e dukshme vetëm për Elenën dhe e bëri pushimin e saj. Dhe në natën e rënies së Troy Pallada u ul në Akropolis, anestezi me shkëlqim, kur filloi rrahja, ajo bërtiti dhe ngriti Egid.

Athena konsiderohet gjithmonë në kontekstin e artizanatit artistik, artit, aftësisë. Ajo ndihmon gonchars, weavers, gjilpërë, në përgjithësi, njerëz që punojnë, ndihmoi Prometheusin për të vjedhur zjarrin nga Forge Hephaest, ajo mësoi për artin e saj. Ajo u mëson vajzave me zejtari (vajza Pandareus, Evrian dhe të tjerët). Një nga prekja e saj është e mjaftueshme për të bërë një person të bukur - kështu Penelope ka fituar bukurinë mahnitëse të takimit me bashkëshortin e ardhshëm. Ajo personalisht e lëmuar shtizën e Pelia.


Produktet e saj janë vepra të vërteta të artit, të tilla si, për shembull, një mushama, i çmendur për heroin e Jason. Ajo vetë bëri rrobat e saj dhe madje edhe rrobat e gera. Unë i kam trajnuar njerëzve të Weavkom Art. Megjithatë, Platoni tregon se mentori i Athinës në artin e thurur ishte Eros. Linja tjerrëse është një dhuratë tjetër për njerëzit e perëndeshës, thirrja Weaver - punonjësit "rastin e Athinës".


Athena i atribuohet shpikjes së flautëve dhe të mësuarit në lojë në atë Apollo. Pindar thotë se një nga Jellyfish Gorgon është tmerrësisht moaning, duke vdekur, dhe moaning tjetër euro, duke parë motrën, dhe Athena shpiku flautin për të përsëritur këto tinguj. Për një histori tjetër, patronezi i arteve bëri një flaut nga dreri i kockave dhe erdhi në skenat e perëndive, por Hera dhe Afërditë e morën. Athena, duke parë reflektimin e tij në ujë, pa se sa i shëmtuar i shtynte faqet e saj dhe hodhi një flaut në pyllin e idesë. Fusha e hedhur e mori Satini Marijin. Më vonë, Marksiy e quajti Apollo në garën në lojë në flaut, u mposht dhe ai u dënua mizorisht për krenarinë e tij (Apollo i renditur me lëkurën e satirës). Aristoteli beson se perëndeshë hodhi flautin për një arsye tjetër: shfaqja në flaut nuk lidhet me zhvillimin mendor.


Një nga parcelat më të rëndësishme mitologjike për Athenën është gjykata për attikën. Për posedimin e Attikës, Athena argumentoi me Perëndinë e Poseidonit të Detit. Petë e perëndive u vendos që Attica do të arrinte në një nga dhuratë në këtë tokë do të jetë më e vlefshme. Poseidon goditi tridentin dhe shënoi një burim nga shkëmbi. Por uji në të doli të jetë i kripur, i papërshtatshëm për të pirë. Athena mbërthyer shtizën e tij në tokë, dhe Omlin u rrit nga ajo. Të gjitha perënditë e kuptuan se kjo dhuratë është më e vlefshme. Poseidoni ishte i zemëruar dhe donte ta përmbytnin tokën pranë detit, por Zeusi e ndaloi. Që atëherë, Maslin është konsideruar të jetë një pemë e shenjtë në Greqi. Varon kryeson një version të mëvonshëm të mitit, ku Kekopi ngriti pyetjen për emrin e qytetit për të votuar: burrat paraqitën votat për Poseidonin dhe gratë për Athenën dhe një grua doli të ishte më shumë. Pastaj Poseidoni shkatërroi tokën nga valët, dhe athinasit i nënshtruan gratë për të trefishuar dënimin: privuar të drejtat e votimit, asnjë nga fëmijët nuk duhej të merrte emrin e nënës dhe askush nuk duhej t'i thërriste gratë nga Athenaskami. Gjykata u bë 2 bohedromion (fund të shtatorit) dhe kësaj dite athinasit u excreted nga kalendari. Mosmarrëveshja e Poseidonit dhe Athinës u përshkrua në anën e pasme të Parfenonit, dhe në deklaratën e Ovid Athena përshkruan këtë skenë në pëlhurë në konkursin e saj me arachnaya.


Sophokl e quan perëndeshën Athena-Virgin, znj. Kalë, epitetin e saj "parfenos". Argos vajzat para martesës solli flokët e saj të sakrificës. Sipas Nonnu, Abra, torturuar në lindjen e fëmijës, dëshiron të lindë Athena. Dhe perëndeshën e mençur ushqen djalin e tij Abra dhe Dionysus Jacha, si para Erichtonit. Gratë Elida iu lut Athenës për të mbetur shtatzënë. Dhe penelope ajo ndihmoi të tërhiqte ditën e dasmës së re. Kur Penelope i kërkon Athenës për Odiseën, perëndeshë e dërgon fantazmën e Iftujve për të argëtuar. Ajo frymëzon Penelope mendimin për të rregulluar garën e dhëndrit.


Tashmë në Homer Athena vepron si një patronazh i ndërtimit të anijeve dhe lundrimit. Sipas udhëzimeve të saj, arkitekti ARG nga FAGSIUS krijoi anijen ARGO. Në hundë të Pallada forcuar një pjesë të trungut të Dodon Oak, i cili mund të jetë i përsosur. Pas përfundimit të tufës, anija u vendos Athen në qiell. Në këshillën e Athinës, Danya, biri i mbretit egjiptian Bela dhe Anchini, babai i 50 vajzave, ndërtuan një anije 50 shtrirje me dy hundë, në të cilën ai iku me vajzat. Sipas mitit të Danajt, ai mori një parashikim se Biri i dhëndrit do të vdiste, vajza i mori armët e tij dhe vrau burrat e saj në një natë, duke ikur nga hakmarrja Danai dhe ndërtoi anijen e tij. Perseu, të cilit pallada gjithashtu ndihmoi, ishte një pasardhës deri më sot. Imazhi i perëndeshës ishte në anijet athinase, në mite, ajo shpesh e dërgon erën në erërat (Telemakhu, Teshe, Ahaeis, i cili u kthye nga Lemnos).


Emri, Epitelets dhe Karakteri​


0033_afina_amfora.jpg
Athena. 470-465 BC.
Amfora redfigure. Attica.
Shën Petersburg, Shtetit Hermitage​

Etimologjia e quajtur "Athena" për shkak të origjinës së doggic të imazhit të saj është e paqartë. Në rusisht moderne, forma u ngulit në afërsi të shqiptimit bizantin të emrit, përmes "dhe", por në epokën klasike, emri i perëndeshës u shpreh përafërsisht si "ATYEN". Homeri nganjëherë e quan attinën e saj, domethënë "Athenanka".


Athena është perëndeshë e mençurisë, Dokumenti e konsideroi atë "të arsyeshme". Dituria e saj është e ndryshme nga mençuria e Gefesta dhe Prometeu, karakterizohet nga mençuria në çështjet e shtetit. Për antikitetin e vonshëm, Athena ishte parimi i pandashmërisë së mendjes kozmike dhe një simbol i mençurisë gjithëpërfshirëse globale, kështu cilësia e tij kundërshtohet ndjeshëm me rue dhe ekstazë e dionizit. Si legjislacioni dhe patronezi i shtetësisë athinase, ajo u nderua si fratim ("vëllazëror"), Bulaya ("sovjetik"), Sawyer ("Shpëtimtar"), Pronoia ("Providenty").



Informacione të shumta rreth tipareve hapësinore të imazhit të Athenës. Ajo mban vetëtimat e Zeusit. Imazhin e saj ose fetish, të ashtuquajturat. Palladium, ra nga qielli (është e mundur nga këtu epiteti i saj paladium). Është gjithashtu e mundur që epiteti i paladiumit të ndodhë nga grekët "shtrëngimi (armët)", domethënë do të thotë një luftëtar fitimtar, ose ka kuptimin e "Virgjëreshës". Athena u identifikua me vajzat e KEKROP - Pandros ("Verevladny") dhe Agivro ("dritë"), ose një agrest ("miqësor").


Homeri e quan Athena "Glavkopis" (Sovokaya), Himni Ophphic (XXXII 11) - "Snove Pestralal". Në Besotia, ajo është qethje krijuese - e nderuar nën emrin e bombardimeve, që është, "bee", "gumëzhimë". Epites Parfenos - emri i Athena-Virgin, prandaj emri i tempullit të Parfenon. Athena quhet Prosakhos, domethënë "luftëtar i avancuar", si një patronazh i luftës dhe betejës së ndershme.

Epetë kryesore të Athenës, të autorizuara nga funksionet civile, janë një polipi ("qytet", "patronezë e qyteteve dhe shteteve") dhe poliuhos ("punëtor"). Dhe epiteti i Erganit ("punëtor") nga ajo si një mbrojtës i artizanëve.


Kult dhe simbolizëm​

Në të kaluarën e lashtë zoomorphic të kaluarën tregojnë atributet e saj - gjarpër dhe buf (simbolet e mençurisë). Dituria Chtonic e perëndeshës ka burimin në imazhin e perëndeshës me gjarpërinjtë e periudhës së kritikës. Paraardhësi i Athinës, sipas teorisë së Martin Nilsson, ishte "perëndeshë me një mburojë", të përshkruar në Larnaca nga milato, si dhe në monumente të tjera, simboli i të cilëve ishte një mburojë në formën e tetë. Sipas IM Dyaconov, imazhi i unifikuar i Warper Virgjëreshës u nda nga grekët në tre: luftëtarin dhe gjilpërën Athena, Hunter Artemis dhe perëndeshën e pasionit seksual të Afërditit. Miti i lindjes së Athenës nga Metyda dhe Zeusi i takon periudhës së vonshme të mitologjisë greke. Ndërsa humbet humbjet, bëhet vazhdimi i menjëhershëm i mbretit të perëndive, interpretues i ideve dhe vullnetit të tij. Në tempullin e dedikuar për të, sipas Herodotit, një gjarpër i madh ishte i banuar - roja e Akropolit i dedikuar perëndeshës. Owl dhe gjarpri ruanin pallatin e Minotaur në Kretë, dhe imazhin e perëndeshës me një mburojë të një kohe mycena (ndoshta një hetim i Athena Olimpike).


Pallada është një nga figurat kryesore jo vetëm të mitologjisë olimpike, në rëndësinë e tij është e barabartë me Zeusin dhe nganjëherë e tejkalon atë, të rrënjosur në periudhën më të vjetër të zhvillimit të mitologjisë greke - matriarka. Me forcë dhe mençuri, ajo është e barabartë me babanë e tij. Së bashku me tiparet e reja të perëndeshës së fuqisë ushtarake, Athena mbajti pavarësinë e saj matriarkale, manifestohet në kuptimin e saj si virgjëreshë dhe mbrojtës të dëlirësisë.

Është e dallueshme nga të tjerët goddesses antike greke Në sajë të pamjes së saj të pazakontë. Ndryshe nga hyjnitë e tjera femërore, përdor atributet meshkuj - të veshur me forca të blinduara, vazhdon në duart e një shtizë, ajo shoqërohet me kafshë të shenjta. Ndër atributet e domosdoshme të Athinës - Aegis - mburoja nga lëkurat e dhive me një kokë të një skelet të një kandil deti, i cili ka një forcë të madhe magjike, del nga perënditë dhe njerëzit; Përkrenare e lartë krehër. Athena u shfaq i shoqëruar nga një perëndeshë e krahut Nicky.

Masat e Athinës u konsideruan "pemë fati", dhe vetë mendoi si fati dhe perëndeshë e madhe, e cila ishte e njohur në mitologji arkaike si një prind dhe një mrekulli e të gjitha gjallesave. Në banorët meerje, Athena nderohet nën epitetin e ETIA ("duck-duck"), sipas Gesechy, ndërsa ajo u shndërrua në një duck-një hendek, u fsheh nën krahët e tij të Keçreop dhe e dorëzoi atë në Megara.

Ai i atribuohet shpikjes së qeramikës, anijeve, flauteve dhe tubave, tenxhereve qeramike, të trasha, plug, zgjedhë për qe dhe bridela për kuaj, si dhe shpikjen e luftës në parim. Ajo mësoi gërshetim, tjerrje dhe gatim dhe ligje të vendosura.


Megjithëse kulti i saj u përhap në të gjithë territorin dhe ishullin Greqi (Arkady, Argolid, Korint, Sikion, Fessiona, Botia, Kretë, Rhodes), sidomos adhuruan perëndeshën e luftës në Attica - rajoni grek, ku qyteti e quajti emrin e saj ishte . Statuja e madhe e Athenës Prosakhos me një shtizë që shkëlqen në diell, zbukuroi Akropolin në Athinë, ku perënditë ishin të përkushtuar ndaj tempujve të Erekechteion dhe Parfenon.

Priftëri i Parë i Athinës ishte emri i kalifizmit, priftërinjtë ishin gjithashtu Pandaros, Gean, Festrua (një nga bijat e Levkipp, të rrëmbyer nga dioskours), Gers, Aglavera, Iodama, tre të fundit të lidhur. Athena u përkushtuan për pemët dhe shumë tempuj në Athinë, Argos, Delos, Rodos dhe qytete të tjera.


Pushimet bujqësore iu kushtuan asaj: prouhairiyi (për shkak të mbirjes së bukës), plumbit (fillimi i korrjes), Arreforia (vesa e kulturave), kalorësimi (pjekja e frutave), skyrofor (neveri i thatësirës). Gjatë këtyre festimeve, abdesimi i statujës së Athinës, të rinjtë e sollën perëndeshën në klerin e shërbimit civil. Karakteri universal ishte një festë e panafinës së madhe - mençurisë shtetërore. Themeluesi i panafinës u konsiderua Erichtonius, konvertuesi - Teskey. Panafiney vjetore rregulluar Solon, e Madhe themeloi Piscistratus. Perx ka prezantuar konkurrencën në këndimin, duke luajtur kifare dhe flaut. Viktimat e Athena u sollën në panafinë dhe transferimin e perëndeshës së Peplos, i cili u përshkrua nga bëmat e saj në Giantaahi. Në Athinë, dekada e tretë e çdo muaji i ishte kushtuar perëndeshës. Nga mite, kur të gjitha perënditë u arratisën në Egjipt, ajo mbeti në atdheun e tij.

Në Romë, Athena u identifikua me minator. Festivalet romake të Minervës janë të përkushtuar për dy disburime të mëdha nga Ovidin e shpejtë. Gjatë gjithë antikitetit, mbetet dëshmi e forcës organizative dhe udhëheqëse të mendjes, e cila rrjedh hapësirën dhe jetën shoqërore, duke lavdëruar shtetet strikte të shtetit bazuar në legjislacionin demokratik.

Ndikim në kulturën dhe artin​

XI dhe XXVIII himns janë të përkushtuar për Homer Homer XI dhe XXVIII, V anthem Callimaha, XXXII Himni Ophpical, VII himnim i madh dhe prozaik "himn për Athena" Elia Aristida. Ajo është fytyra e veprimit të tragjedisë së Sofokla "EANT", evripid "jon", "lutjen", "Toyanka", "Iphigences në Tarvida", pseudo-euripide "res".


Vepron në prolog të tragjedisë së Sofokla Ajax, duke biseduar me ODYSSSEM dhe AJAX. Monumenti i lavdërimit të qeverisë së mençur të shtetit athinas, themeluesi i Areopagu, është tragjedia e eschila "evmenid".

Një shumëllojshmëri e statujave të perëndeshës së luftës janë të njohura, nga të cilat Fisia më e famshme "Athena Promakhos" 5 V. Bek er, "Athena Parfenos" 438 BC, Athena lemnia rreth 450 pes Nuk mbijetoi në kohën tonë. Kopja më e saktë e Athena Parfenos konsiderohet statuja e Athena Varvakion në Muzeun Kombëtar në Athinë, dhe Athina Promakhos është ndoshta Athena Medici në Luvre. Në Muzeun e Vatikanit mbahen "Athena Justiniani" (një kopje nga shekulli origjinal i 4-të para Krishtit)


Farenti i piktorit, i cili pikturoi Pallatin e Artë të Nero, krijoi një fotografi të treguar në të cilën perëndeshë shikonte shikuesit nga çdo pikë. Fotografia e pastrimit "Lindja e Athinës" ishte në shenjtëroren e Artemis të Alfia në Olimpia.

Në pikturën evropiane perëndimore, perëndeshë e mençurisë ishte më pak popullore sesa për shembull, Afërditë (Venus). Shpesh ajo u portretizua në komplot "Gjykata e Parisit" së bashku me Afërodite dhe Hero. Pamja e Botticelli "Pallada dhe Centaur" është e njohur në 1482. Ajo u përshkrua nga avantazhi në veprat e një karakteri alegorik, kompozimet e shumëfishtë ("Minerva fiton injorancën" B. Spranger "," Virtytet e fitores mbi mëkatin "A. Manteny ). Ajo u portretizua me Ares (Mars) ("Minerva dhe Mars" Tinttoretto, Veronese), rrallë në skulpturë (Sansovino).


Me sa duket, pamja e famshme misterioze e Diego Velasquez "drejt" ilustron mitin e Athenës dhe Arahanin.

Në kohët moderne​

Në nder të Athinës, një asteroid është emëruar - një nga tre asteroidet e hapura më 22 korrik 1917 nga astronomi gjerman Maximilian Wolf në Observatorin Heidelberg-Konigshtul, Gjermani.



Athena është quajtur American Light Class Bareack.

Qyteti i Athinës është kryeqyteti i shtetit në Evropën Jugore Greqia.

Një vend i veçantë në mitologjinë greke u pushtua nga perëndeshë e Athenës (ἀθηνᾶ), ajo u numërua në 12 perënditë kryesore olimpike.

Grekët e respektuan dhe donin perëndeshën, besonin se Athena ishte gjithmonë pranë tyre, duke dashur të ndihmonte. Athena ishte perëndeshë e mençurisë, strategjisë, luftës, njohurisë, ishte patronezi i Athinës, artit, kulturës, mendimit filozofik dhe artit ushtarak.


Lindja e Athenës

Shfaqja e Athenës ndodhi në një mënyrë të pazakontë. Gruaja e parë e Zeusit ishte Mitida (μήτιδα), e cila Bala perëndi dhe njerëz. Pasi ajo mbeti shtatzënë, Moira - perëndeshë e fatit, e parashikuar për të që Mitida do të merrte pjesë në një vajzë në fillim, dhe pastaj djali që do të rrëzojë nga froni i Zeusit. Për të shmangur këtë, Zeusi gëlltiti gruan e tij shtatzënë. Pas kësaj, të quajtur Gefesta dhe e urdhëroi atë të prerë kokën. Ai e plotësoi vullnetin e tij dhe goditi kafkën me një sëpatë. Prej aty, Athena e bukur u hodh jashtë, në uniforma të plota dhe me armë me gaz.


Athena u bë një fëmijë i preferuar i Zeusit. Ai luftoi pranë tij në luftën kundër gjigantëve, dhe pasi ai e çoi gjigantin e Enceladut, Athena në karrocën e tij u ndoq pas tij, i cili e hodhi një gur vrau gjigantin dhe u bë ishulli i Sicilisë.
Kulti i Athinës filloi me kohët e KEKROP (έέκροπα) në Athinën e lashtë dhe nga atje u përhap në të gjithë Greqinë. Festimet e pafundme dhe pushimet në të gjitha qytetet u përkushtuan perëndeshës së Athenës, por më të ndritët ishin në Athinë. Perikli i kushtuar Athenës të gjithë kështjellës.


Goddess of Athena kishte shumë emra, grekët e lashtë në kohë të ndryshme u shtuan nga perëndeshën e tyre të dashur hyjnore dhe emrat e shenjtë:

Pallada (παλάδα) mori Athena në lindje kur lindi nga kreu i Zeusit me një shtizë të re të gazuar. Në një version tjetër, Athena vrau gjigantin Palplant (πάλλαντα).
Prosaos (πρόμαχος) Warriper i takon natyrës luftarake të perëndeshës dhe statusit të saj të guximshëm në betejë, planet e saj "strategjike" janë për të mbështetur heronjtë e tyre.
Virgjëresha (παρθένα) e paprekur, Athena ishte virgjër, tempulli i Parfenonit në Akropolis është i përkushtuar ndaj Athena-Virgin.
Blu me sy (γλαυκώώις) të lehta. Zog i shenjtë i perëndeshës Athina Owl (γλαυξ), vjen nga rrënja e njëjtë, ndoshta për shkak të syve të mëdhenj dhe të lehta.

Athena dhe Owl


bog%20afina.jpg



Që nga kohët e lashta, Owl ishte identike me mençurinë. Grekët e lashtë e konsideronin atë një simbol të perëndeshës Athena.

Owl fluturon, nuk ecën, nuk zvarritet. Zotat e Olimpit po fluturonin gjithashtu, ata morën formën e zogjve kur u shfaqën midis njerëzve. Owls janë zogj të veçantë, grabitqarët, shohin shumë të mirë gjatë natës. Owl ka një kokë të madhe të rrumbullakët, fytyra është e rrumbullakët, si një disk, sytë e mëdhenj që ofrojnë vizion stereoskopik. Kjo grabitqar i pamëshirshëm kap grabitje të mprehta pre dhe vret në lëvizje, duke goditur kokën e fortë dhe të fortë beak.


Karakteristika të tilla të owls dukej te grekët e lashtë të kultit.
Owl ka një pronë për të parë "vargjet e gjata të gjërave", ku të tjera për shkak të errësirës nuk është në gjendje të shohë, kështu që simbolizon "mençurinë". Ndoshta për këtë arsye, Owl u bë një satelit i perëndeshës së mençur grek, Athinës.
 
Homeri shkroi një himn në nder të Athena:

Filloj të këndoj Pallas Athena, perëndeshën e lavdishme,
me sy të ndritshëm, krijues, të paepur të zemrës, virgjër të pastër,
shpëtimtar i qyteteve, guximtar, Tritogeneia.
Nga kreu i tij i tmerrshëm Zeus i mençur e lindi
veshur në armë luftarake të ari ndezje,
dhe frikë u kapën të gjitha zotat ndërsa shikonin.
Por Athena nxorri shpejt nga koka e pavdekshme
dhe qëndroi para Zeusit që mban të drejtën, duke tundur një shtizë të mprehtë:
Olimp i madh filloi të mbështjellë tmerrësisht në fuqinë
e perëndeshës me sy të hirtë, dhe toka rreth e qark bërtiti me frikë,
dhe deti u zhvendos dhe u hodh me dallgë të errët,
ndërkohë që papastërtia e nxjerr shkumë nga goja:
Biri i ndritshëm i Hyperionit ndaloi një kohë të gjatë kuajt e tij të shpejtë,
derisa vajza Pallas Athena të ishte zhveshur
forca të blinduara qiellore nga shpatullat e saj të pavdekshme.
Zeusi i mençur ishte i gëzuar.
Përshëndetni ju, bija e Zeusit, që mban të drejtën!
 

Postime të reja

Theme customization system

You can customize some areas of the forum theme from this menu.

Choose the color combination according to your taste

Select Day/Night mode

You can use it by choosing the day and night modes that suit your style or needs.

Welcome to the forum 👋, Guest

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.