Welcome to the forum 👋, Guest

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.

  • PËRSHËNDETJE VIZITOR!

    Nëse ju shfaqet ky mesazh do të thotë se ju nuk jeni regjistruar akoma. Anëtarët e rregjistruar kanë privilegjin të marrin pjesë në tema të ndryshme si dhe të komunikojnë me anëtarët e tjerë. Bëhu pjesë e forumit Netedy.com duke u REGJISTRUAR këtu ose nëse ke një llogari KYCU. Komunikim alternative i ketij forumi me vajza dhe djem nga te gjithe trevat shqiptare? Hyr ne: CHAT SHQIP.

Ernest Hemingway !

Passion

Banned
Regjistruar më
Maj 25, 2018
Mesazhe
15,143
Ernest Hemingway (sqt. Ernest Heminguej 21 Korrik 1899 - 2 Korrik 1961) ishte një novelist amerikan, shkrimtar i historive të shkurtëra dhe gazetar. I përket shkrimtarëve të periudhës klasike të letërsisë amerikane. Ernest Heminguej në profilin e tij shkrimtaresk përfaqëson në menyrë të shkëlqyer realizmin letrar në SHBA. Stili i tij ekonomik dhe i nënvlerësuar kishte një ndikim të fortë në fiction

të shekullit të 20-të, ndërsa jeta e tij e aventurës dhe imazhi i tij publik ndikuan në gjeneratat e mëvonshme. Hemingway prodhoi pjesën më të madhe të punës së tij midis mesit të viteve 1920 dhe 1950 dhe fitoi Çmimin Nobel në Letërsi në vitin 1954. Ai botoi shtatë romane, gjashtë koleksione me histori të shkurtra dhe dy vepra jo-fikse. Vepra të tjera, duke përfshirë tre romane, katër koleksione me histori të shkurtëra dhe tre vepra jo-fikse, u botuan pas vdekjes. Shumë nga veprat e tij konsiderohen klasike të letërsisë amerikane.

I konsideruar nga shumëkush si strehë e brezit të humbur, Heminguej vazhdon të mbetet shkrimtari më i shquar amerikan. Proza e tij e gjallë shquhet për nga thjeshtësia mahnitëse, dialogu i thjeshtë plotë jetë. Personazhet kryesore të Heminguejit janë gjithnjë luftëtarë të paepur, me dinjitet krenar, toreador, përballë gjendjes së nderë që po përjetonte padrejtësisht brezi i humbur, brez në kurrizin e të cilit rëndoi më së shumti Lufta e Parë Botërore.

Hemingway u rrit në Oak Park, Illinois. Pas shkollës së mesme, ai raportoi për disa muaj për "The Kansas City Star", përpara se të nisej për Frontin Italian për t'u regjistruar me shoferët e ambulancës së Luftës së Parë Botërore. Në vitin 1918, ai u plagos rëndë dhe u kthye në shtëpi. Përvojat e tij të kohës së luftës formuan bazën për romanin e tij "Një lamtumirë për armët" (1929).

Në vitin 1921, ai u martua me Hadley Richardson, e para nga katër bashkëshortet e tij. Çifti u zhvendos në Paris, ku punoi si korrespondent i huaj dhe ra nën ndikimin e shkrimtarëve dhe artistëve modernistë të komunitetit të emigrantëve të viteve 1920 "Lost Generation". Ai botoi romanin e tij debutues, The Sun Also Rises, në vitin 1926. Pas divorcit të tij nga Richardson në vitin 1927, Hemingway u martua me Pauline Pfeiffer; ata u divorcuan pasi u kthye nga Lufta Civile Spanjolle, ku ai kishte qenë gazetar, dhe pas së cilës ai shkroi From Whom the Bell Tolls (1940). Martha Gellhorn u bë gruaja e tij e tretë në vitin 1940; ata u ndanë kur u takua me Mary Welsh në Londër gjatë Luftës së Dytë Botërore. Ai ishte i pranishëm në ulje të Normandisë dhe çlirimin e Parisit.

Menjëherë pas botimit të Plaku dhe Deti (1952), Hemingway shkoi për safari në Afrikë, ku ai u vra pothuajse në dy rrëzime të njëpasnjëshme të aeroplanëve që e lanë me dhembje dhe të sëmurë për pjesën më të madhe të jetës së tij të mbetur. Hemingway mbante banesa të përhershme në Key West, Florida, (1930) dhe Kubë (1940 dhe 1950), dhe në vitin 1959 bleu një shtëpi në Ketchum, Idaho, ku ai vrau veten në mes të vitit 1961 .

Ky shkrimtar kolosal amerikan është lauruar me shpërblime prestigjioze letrare, madje në vitin 1953 ky shkrimtar merr Çmimin Nobel me " Plaku dhe deti " u vetevra me 2 korrik te vitit 1961 vetem tre jave para 62-vjetorit te lindjes se tij. Në gjuhën shqipe janë përkthyer një varg romanesh, e vëllimesh me prozë tregimtare të këtij shkrimtari. Vlen të përmenden shqipërimet kolosale të Ismail Kadarese, Vedat Kokonës.
 
“...askush nuk është një ishull më vete; çdo njeri është pjesë e kontinentit, një copë tokë e së njëjtës tokë...
Vdekja e çdo njeriu më pakëson edhe mua, sepse unë jam pjesë e njerëzimit dhe askush s'e di me siguri për kë bie kambana; ajo mund të bjerë edhe për ty.”-Xhon DON. “Unë e njoha Heminguejin në VaIencia, në Kongresin e Shkrimtarëve më të shquar të botës... isha kureshtar për këtë njeri trupmadh ngarkuar me kamera (se xhironte firma për zhurnalet e kinemave të botës dhe i shiste për t'i ardhur në ndihmë Republikës), të ngarkuar me bomba, me dylbi, me pistoleta, aq sa një shkrimtar tjetër i njohur i tha: -Si shumë t'i rëndojnë supet hekurat, që mban! -Më shumë më rëndojnë mendimet se hekurat, iu përgjigj Ernest Hemingueji.”
 
Plaku dhe deti është një tregim për forcën dhe dinjitetin e shpirtit të njeriut. Me simbolikën e tij ai trajton pyetjen e madhe, se deri ku duhet të shkojë njeriu, deri ku duhet të guxojë. Për Heminguejin njeriu, edhe kur e di se do ta kapërcejë të zakonshmen, se po shkel përtej saj, në trevën e dyluftimit të pabarabartë, madje të vetë vdekjes, nuk ka përse të tërhiqet pa e provuar. Më mirë të kthehesh i mundur pasi e ke provuar ndeshjen, pasi e ke treguar se e ke guximin ta bësh, sesa të dështosh pa e bërë provën. Plaku i detit na tregon se e arriti atë që nuk e kishte bërë tjetërkush dhe nuk ka rëndësi se nuk e solli edhe mishin e peshkut për ta ngrënë. Kjo nuk ishte një sprovë për të sjellë diçka për të ngrënë, por për të sjellë një provë të guximit dhe të krenarisë. Është një ngjarje në kufirin e së pamundurës,nga e cila peshkatari është kthyer fitimtar.

Njerëz të mëdhenj, të papërseritshëm?
 
"Lamtumire Arme"

Infermierja hapi derën dhe më bëri shenjë me gisht të hyja. Hyra në dhomë. Ketrin nuk i ngriti sytë kur hyra. Iu afrova shtratit. Doktori qëndronte në këmbë në anën tjetër. Ketrin më vështroi dhe vuri buzën në gaz. U kërrusa mbi shtratin e saj duke qarë. -I dashuri im i shkretë, - tha Ketrin me zë shumë të ulët. -Dukej krejt e përhumbur. -S’ke gjë, Keti, - i thashë. – Do të shërohesh. -Do të vdes, - tha ajo. Heshti dhe pastaj foli prapë: - Dhe nuk dua... Jo, nuk dua. I kapa dorën. -Mos më prek, - tha. Ia lashë dorën. Ketrin bëri buzën në gaz. -I dashuri im i shkretë... Po, po, prekmë sa të duash. -Ti do të shërohesh, Keti. E di se do të shërohesh. -Doja të shkruaja një letër për çdo rast, po ja që nuk e shkrova. -Mos do të shkoj të sjell një prift apo ndonjë që ke dëshirë ta shohësh? -Vetëm ty të dua, - qe përgjigjia. Pastaj, pas një heshtjeje: - Frikë unë nuk kam, por vdekjen e urrej...

Eh, sikur çdo gjë që vdes tek e fundit?
 
Dhe lind dielli është romani i parë i Ernest Heminguejit, njërit prej mjeshtërve më të mëdhenj të prozës bashkëkohore. Vendosur në sfondin romantik të Spanjës së korridave, subjekti tërheqës i romanit shpalos karakteret tipike të prozës së Heminguejit, karaktere të mundura, por jo të mposhtura, burrërore në dhimbjen e tyre. Një protagonist i traumatizuar fizikisht dhe shpirtërisht në Luftën Botërore, një idil i pashpresë e i trishtuar dashurie, një atmosferë dhimbjeje dinjitoze; të gjitha këto elemente të indit artistik të kësaj kryevepre të letërsisë së shekullit të kaluar, mishërojnë tiparet më thelbësore të asaj që u quajt rëndom “letërsi e brezit të humbur”. Pas romaneve "Lamtumirë armë", "Të kesh e të mos kesh", "Për kë bien kambanat", "Përtej lumit në hijen e drurëve", tregimeve "Plaku e deti", "Dëborat e Kilimanxharos", "Lumturia e shkurtër e Frensis Makomberit" etj., lexuesi merr në dorë një prej veprave më të suksesshme e më të njohura të nobelistit amerikan.

Bota e artit në përgjithësi është vlerë më vete, bashkë me ata që e përcjellin sigurisht ?
 
Tregimi prekës i Ernest Hemingway në gjashtë fjalë
MË: 20 TETOR 2020 NË ORA: 11:09
Ernest Hemingway
Kur Ernest Hemingway ka qenë në moshë të re, ka vënë një bast me shoqërinë e kolegët shkrimtarë, ku ka deklaruar se si ai mundet të shkruaj tregim me gjashtë fjalë.

"Në shitje, Këpucë për bebe, t’pambathura”
Eshtë tërësia e asaj që është përshkruar si një roman me gjashtë fjalë, duke e bërë atë një shembull ekstrem të asaj që quhet fantazi e shpejtë ose imagjinatë papritur.

Ernest Hemingway ka qenë një novelist amerikan, që ka shkruar storie të shkurtra. Hemingway njihet si një nga figurat më të shquara të viteve 1920 dhe 1950, ndërsa në vitin 1954 fitoi Çmimin Nobel për Letërsi. Ai ka publikuar shtatë romane, në mesin e tyre edhe romanin “Plaku dhe Deti”.

I konsideruar nga shumëkush si strehë e brezit të humbur, Hemingway vazhdon të mbetet shkrimtari më i shquar amerikan. Proza e tij e gjallë shquhet për nga thjeshtësia mahnitëse, dialogu i thjeshtë plotë jetë. Personazhet kryesore të Hemingway janë gjithnjë luftëtarë të paepur, me dinjitet krenar, toreador, përballë gjendjes së nderë që po përjetonte padrejtësisht brezi i humbur, brez në kurrizin e të cilit rëndoi më së shumti padrejtësia e një lufte...
 
Jeta
Jeta e hershme

Vendlindja e Ernest Hemingway në Frank Lloyd Wright-Prairie Shkolla e Arkitekturës Qarkut Historik në Oak Park, tani një muze
Ernest Miller Hemingway u lind më 21 korrik të vitit 1899, në Oak Park, Illinois, një periferi të Çikagos. Babai i tij, Clarence Edmonds Hemingway, ishte një mjek dhe nëna e tij, Grace Hall Hemingway, ishte një muzikante. Të dy ishin të arsimuar mirë dhe të respektuar në Oak Park, një komunitet konservator për të cilin banori Frank Lloyd Wright tha: "Shumë kisha për kaq shumë njerëz të mirë për të shkuar në to." Për një periudhë të shkurtër pas martesës së tyre,Clarence dhe Grace Hemingway jetonin në fillim me babanë e Grace-s, Ernest Hall, emri i të birit të parë. Më vonë, Ernest Hemingway do të thoshte se nuk e pëlqente emrin e tij, me heroin naiv, madje edhe të marrë, të dramës së Oscar Wilde, Rëndësia e të qënit i lumtur ". Familja përfundimisht u zhvendos në një shtëpi me shtatë dhoma gjumi në një lagje të respektuar me një studio muzikore për Grace dhe një zyrë mjekësore për Clarence.
photograph of an infant
Hemingway ishte fëmija i dytë dhe djali i parë i lindur nga Clarence dhe Grace Hemingway.
Nëna e Hemingway shpesh performonte në koncerte rreth fshatit. Si një i rritur, Hemingway deklaroi se e urrente nënën e tij, megjithëse biografi Michael S. Reynolds thekson se Hemingway pasqyronte energjinë dhe entuziazmin e saj. Këmbëngulja e saj për të luajtur në violonçel u bë një "burim konflikti", por më vonë e pranoi se mësimet e muzikës ishin të dobishme për shkrimin e tij, siç është e dukshme në "strukturën kontrapuntale" të The Whom the Bell Tolls. Familja kaloi verë në Windemere në Liqenin Walloon, pranë Petoskey, Michigan. Babai i Hemingway-it e mësoi atë të gjuante, peshkonte dhe të ngrinte kamp në pyjet dhe liqenet e Michiganit të Veriut, si një djalë i ri, përvojat e hershme në natyrë që futnin një pasion për aventura në natyrë dhe jetonin në zona të largëta ose të izoluara.

Familja Hemingway në vitin 1905 (nga e majta): Marcelline, Sunny, Clarence, Grace, Ursula dhe Ernest
Nga viti 1913 deri në vitin 1917, Hemingway mori pjesë në Oak Park dhe në Shkollën e Mesme të Lumenjve. Ai mori pjesë në një numër boksesh sportive, pista dhe fushe, vaterpoli, dhe futboll. Ai shkëlqeu në klasat e anglishtes, dhe me motrën e tij Marcelline, e cila performoi me orkestrën për dy vjet.Gjatë vitit të tij të parë ai kishte një klasë të gazetarisë, të strukturuar "sikur klasa ishte një zyrë gazetë", me shkrimtarë më të mirë që dorëzonin copa në gazetën e shkollës, The Trapeze. Hemingway dhe Marcelline të dy kishin dorëzuar pjesë; Pjesa e parë e Hemingway, e botuar në janar të vitit 1916, ishte një performancë lokale nga Orkestra Simfonike e Çikagos.Ai redaktoi Trapezin dhe Tabulën (librin vjetor), duke imituar gjuhën e sportistëve, duke marrë emrin e stilolapsit Ring Lardner, Jr.-një dremitje për Ring Lardnerin e Tribunës së Çikagos, me të cilin ishte "Line O'Type".
Ashtu si [[[Mark Twain]], Stephen Crane, Theodore Dreiser dhe Sinclair Lewis, Hemingway ishte gazetar para se të bëhej romancier; pasi kishte mbaruar shkollën e mesme ai shkoi për të punuar për "The Kansas City Star" si një reporter. Megjithëse ai qëndroi atje vetëm për gjashtë muaj, ai mbështetej në udhëzuesin e stilit të Starit si një themel për shkrimin e tij: "Përdorni fjalë të shkurtra, përdorni paragrafët e shkurtër, përdorni anglisht të fortë, jini pozitiv, jo negativ."
Lufta e Parë Botërore
photograph of a young man dressed in a military uniform
Hemingway në uniformë në Milano,viti 1918. Ai dëboi ambulancat për dy muaj deri sa u plagos.
Në fillim të vitit 1918, Hemingway u përgjigj në një përpjekje për rekrutimin e Kryqit të Kuq në Kansas City dhe u nënshkrua për t'u bërë një shofer i ambulancës në Itali. Ai u largua nga Nju Jorku në maj dhe arriti në Paris pasi qyteti ishte nën bombardim nga artileria gjermane. Deri në qershor, ai ishte në Frontin Italian. Ishte ndoshta rreth kësaj kohe që ai së pari u takua me John Dos Passos, me të cilin ai kishte një marrëdhënie të ngurtë për dekada. Në ditën e tij të parë në Milano, ai u dërgua në vendin e ngjarjes së shpërthimit të një fabrike të municioneve, ku shpëtuesit gjetën mbetjet e copëtuara të punëtorëve femra. Ai e përshkroi incidentin në librin e tij jo-fiktiv Vdekja në mbasdite: "Mbaj mend se, pasi kemi kontrolluar mjaft për të vdekurit e plotë, kemi grumbulluar fragmente". Pak ditë më vonë, ai ishte stacionuar në Fossalta di Piave.
Më 8 korrik, ai u plagos rëndë nga zjarri i llaçit, sapo u kthye nga restoranti duke sjellë çokollatë dhe cigare për burrat në vijën e frontit. Pavarësisht plagëve të tij, Hemingway ndihmoi ushtarët italianë që të siguroheshin, për të cilën ai mori medaljen e argjendtë të braverisë italiane. Ende vetëm 18 vjeç, Hemingway tha për incidentin: "Kur shkoni në luftë si djalë që keni një iluzion të madh të pavdekësisë, njerëz të tjerë vriten, jo ju ... Pastaj, kur jeni plagosur rëndë hera e parë që e humbni këtë iluzion dhe e dini se mund t'ju ndodhë."Ai pësoi plagë të rënda të shrapnelit në të dyja këmbët , iu nënshtrua një operacioni të menjëhershëm në një qendër shpërndarjeje dhe kaloi pesë ditë në një spital në terren përpara se të transferohej për rikuperim në spitalin e Kryqit të Kuq në Milano.
Ai kaloi gjashtë muaj në spital, ku u takua dhe formoi një miqësi të fortë me "Chink" Dorman-Smith që zgjati për dekada dhe ndau një dhomë me oficerin e ardhshëm të shërbimit të jashtëm amerikan, ambasadorin dhe autor Henry Serrano Villard.
Gjatë rikuperimit, ai ra në dashuri, për herë të parë, me Agnes von Kurowsky, një infermiere e Kryqit të Kuq shtatë vjet të moshuarve të tij. Deri në kohën e lirimit të tij dhe kthimit në Shtetet e Bashkuara në janar 1919, Agnes dhe Hemingway kishin vendosur të martoheshin brenda pak muajsh në Amerikë. Megjithatë, në muajin mars ajo shkruante se ajo ishte angazhuar me një oficer italian. Biografia Jeffrey Meyers thotë në librin e tij Hemingway: Një biografi që Hemingway u shkatërrua nga refuzimi i Agnes dhe në marrëdhëniet e ardhshme ai ndoqi një model braktisjeje të gruas përpara se ta braktiste.
Toronto dhe Chicago
Hemingway u kthye në shtëpi në fillim të vitit 1919 në një kohë të rregullimit. Akoma pa mbushur 20 vjeç, ai kishte fituar nga lufta një pjekuri që ishte në kundërshtim me jetesën në shtëpi pa punë dhe me nevojën për rikuperim. Siç shpjegon Reynolds, "Hemingway nuk mund t'i thoshte me të vërtetë prindërve të tij se çfarë mendonte kur pa gjurin e përgjakur. Nuk mund të thoshte se sa i frikësuar ishte ai në një vend tjetër me kirurgët që nuk mund t'i tregonin në anglisht nëse këmba e tij do të pritej apo jo . "Në shtator, ai bëri një udhëtim peshkimi dhe kampe me miqtë e shkollës së mesme në vendin e pasme të Gadishullit të Sipërm Michigan.Udhëtimi u bë frymëzimi për tregimin e tij të shkurtër "Lumi i Madh Dy-Zemra", në të cilin karakteri gjysmë autobiografik Nick Adams merr në vend për të gjetur vetminë pas kthimit nga lufta. Një mik i familjes i ofroi atij një punë në Toronto, dhe pa asgjë tjetër për të bërë, ai pranoi. Në fund të atij viti ai filloi si një freelancer, shkrimtar i stafit dhe korrespondent i huaj për Toronto Star Weekly. Ai u kthye në Miçigan në qershorin e ardhshëm dhe më pas u zhvendos në Çikago në shtator të vitit 1920 për të jetuar me miqtë, ndërkohë që ende paraqiste histori për yllin e Torontos.
Passport photograph
Fotografia e pasaportës së Hemingway 1923. Në këtë kohë, ai jetoi në Paris me bashkëshorten e tij Hadley Richardson Hadley, dhe punoi si korrespondent i huaj për Toronto Star Weekly.
.
Në Çikago, ai punoi si redaktor i asociuar i gazetës mujore Commonwealth Cooperative, ku u takua me romancier Sherwood Anderson.Kur St Louis, i lindur Hadley Richardson, erdhi në Çikago për të vizituar motrën e dhomës së dhomës së Hemingway-t, Hemingway u befasua dhe më vonë pretendoi: "E dija se ishte vajza me të cilën do të martohesha."Hadli, me flokë të kuq, me një "instinkt ushqyes", ishte tetë vjet më i vjetër se Hemingway.Pavarësisht se ishte më i vjetër se Hemingway, Hadley, e cila ishte rritur me një nënë mbiprodhuese, dukej më pak e pjekur se zakonisht për një grua të re në moshën e saj.Bernice Kert, autor i "The Hemingway Women", pretendon se Hadli ishte "evokues" i Agnes, por Hadley kishte një fëminore që Agnes mungonte. Të dy korrespondonin për disa muaj dhe pastaj vendosën të martoheshin dhe të udhëtonin në Evropë.Ata donin të vizitonin Romën, por Sherwood Anderson i bindte ata që të vizitonin Parisin, duke shkruar letra hyrëse për çiftin e ri. Ata u martuan më 3 shtator 1921; dy muaj më vonë, Hemingway u punësua si korrespondent i huaj për yllin e Torontos dhe çifti u largua për në Paris. Nga martesa e Hemingway-t me Hadley, Meyers pretendon: «Me Hadithin, Hemingway arriti gjithçka që kishte shpresuar me Agnes: dashurinë për një grua të bukur, të ardhura të rehatshme, një jetë në Evropë.»
Paris
Carlos Baker, biografi i parë i Hemingway, beson se ndërsa Anderson sugjeroi Parisin sepse "kursi i këmbimit monetar" e bëri atë një vend të lirë për të jetuar, më e rëndësishmja ishte se ku jetonin "njerëzit më interesantë në botë". Në Paris, Hemingway u takua me shkrimtarë të tillë si Gertrude Stein, James Joyce dhe Ezra Pound, të cilët "mund të ndihmonin një shkrimtar të ri në krye të një karriere". Hemingway i viteve të hershme të Parisit ishte një "i gjatë, i pashëm, muskuloz, me gjera të gjata, me sy të hijshëm, me kaçurela, me një buzëqeshje të butë".Ai dhe Hadli jetoi në një shëtitje të vogël në vendin e 74-të të kardinalit Lemoine në lagjen Latine, dhe ai punonte në një dhomë me qira në një ndërtesë aty pranë.
Stein, i cili ishte bastion i modernizmit në Paris, u bë mentor i Hemingway dhe ndeja për djalin e tij Jack, ajo e prezantoi atë me artistët dhe shkrimtarët e emigrantëve të lagjes Montparnasse, të cilës i referohej si "Gjenerimi i Humbur "- një term Hemingway i popullarizuar me botimin e The Sun also Rises. Një rregullt në sallonin e Stein, Hemingway u takua me piktorë të rëndësishëm si Pablo Picasso, Joan Miró dhe Juan Gris. Ai përfundimisht u tërhoq nga influenca e Stein dhe marrëdhënia e tyre u përkeqësua në një grindje letrare që zgjati dhjetëvjeçarë. Poeti amerikan Ezra Pound u takua me Hemingway rastësisht në librarinë e Sylvia Beach në Shakespeare dhe Company në vitin 1922. Të dy udhëtuan në Itali në 1923 dhe jetuan në të njëjtën rrugë në vitin 1924. Ata krijuan një miqësi të fortë, dhe në Hemingway, Pound njohu dhe nxiti një talent të ri.[31] Pound futi Hemingway tek shkrimtari irlandez James Joyce, me të cilin Hemingway shpesh filloi "alcoholic sprees".

Gertrude Stein me djalin e Hemingway Jack Hemingway në vitin 1924
Gjatë 20 muajve të parë në Paris, Hemingway paraqiti 88 histori për gazetën Toronto Star.Ai mbuloi Luftën Greko-Turke, ku ai ishte dëshmitar i djegies së Smyrnës dhe shkroi pjesë udhëtimi si "Peshkimi i tonit në Spanjë" dhe "Peshkimi i Troftës në të gjithë Evropën: Spanja ka më të mirat, pastaj Gjermania".Hemingway u shkatërrua kur mësoi se Hadley kishte humbur një valixhe të mbushur me dorëshkrimet e tij në Gare de Lyon ndërsa po udhëtonte për në Gjenevë për t'u takuar në dhjetor të vitit 1922.Shtatorin e ardhshëm, çifti u kthye në Toronto, ku djali i tyre John Hadley Nicanor lindi më 10 tetor të vitit 1923. Gjatë mungesës së tyre, u botua libri i parë Hemingway, Tre tregime dhe dhjetë poema. Dy nga tregimet që përmbante ishin të gjitha ato që mbetën pas humbjes së valixhe, dhe i treti ishte shkruar herët në vitin e mëparshëm në Itali. Brenda muajsh u botua një vëllim i dytë, në kohën tonë (pa kapitale). Vëllimi i vogël përfshinte gjashtë vigneta dhe një duzinë tregimesh që kishte shkruar Hemingway gjatë verës së kaluar gjatë vizitës së tij të parë në Spanjë, ku zbuloi tronditjen e koridisë. Ai humbi Parisin, e konsideronte të mërzitshëm Toronto dhe donte të kthehej në jetën e një shkrimtari, në vend që të jetonte jetën e një gazetari.

Ernest, Hadley, dhe djali i tyre, Jack Hemingway ("Bumby") në Schruns, Austri, viti 1926, disa muaj përpara divorcit
photograph of three men and two women sitting at a sidewalk table
Ernest Hemingway me Lady Duff Twysden, Hadley, dhe miqtë, gjatë udhëtimit të korrikut të vitit 1925 në Spanjë që frymëzoi The Sun also Rises

Hemingway, Hadley dhe djali i tyre (i quajtur Bumby) u kthyen në Paris në janar të vitit 1924 dhe u vendosën në një apartament të ri në rue Notre-Dame des Champs. Hemingway ndihmoi Ford Madox Ford edit The Transatlantic Review, i cili botoi veprat e Pound, John Dos Passos, Baronesha Elsa von Freytag-Loringhoven dhe Stein, si dhe disa nga historitë e hershme të Hemingway si "Indian Camp". Kur në kohën tonë (me shkronja të mëdha) u botua në vitin 1925, xhaketa e pluhurit dha komente nga Ford. "Kampi Indian" mori lëvdata të konsiderueshme; Ford e pa atë si një histori të rëndësishme të hershme nga një shkrimtar i ri, dhe kritikët në Shtetet e Bashkuara vlerësuan Hemingway për të rifreskuar zhanrin e tregimit të shkurtër me stilin e tij të freskët dhe përdorimin e dënimeve deklarative. Gjashtë muaj më parë, Hemingway kishte takuar F. Scott Fitzgerald, dhe çifti formoi një miqësi të "admirimit dhe armiqësisë". Fitzgerald kishte botuar The Great Gatsby të njëjtin vit: Hemingway lexoi atë, e pëlqente atë dhe vendosi që puna e tij e ardhshme duhej të ishte një roman.
Me gruan e tij Hadley, Hemingway vizitoi për herë të parë Festivalin e San Ferminit në Pamplona, Spanjë, në vitin 1923, ku u magjeps nga përleshjet me dema . Ishte pikërisht në këtë kohë që ai filloi të quhet "Papa".Hemingways u kthye në Pamplona në vitin 1924 dhe të tretën herë në qershor të vitit 1925; atë vit ata sollën me vete një grup të emigrantëve amerikanë dhe britanikë: miku i Bill Hemingway në Michigan, Bill Smith, Donald Ogden Stewart, Lady Duff Twysden (i divorcuar kohët e fundit), dashnorja e saj Pat Guthrie dhe Harold Loeb. Pak ditë pasi përfundoi festën, në ditëlindjen e tij (21 korrik) ai filloi të shkruante draftin e asaj që do të bëhej "The Sun also Rises", duke përfunduar tetë javë më vonë. Disa muaj më vonë, në dhjetor 1925, Hemingways u largua për të kaluar dimrin në Schruns, Austri, ku Hemingway filloi të rishikonte gjerësisht dorëshkrimin. Pauline Pfeiffer iu bashkua atyre në janar dhe kundër këshillës së Hadley, i kërkoi Hemingway të nënshkruajë një kontratë me Scribner's. Ai u largua nga Austria për një udhëtim të shpejtë në Nju Jork për t'u takuar me botuesit dhe gjatë kthimit të tij, gjatë një ndalese në Paris, filloi një lidhje me Pfeiffer, përpara se të kthehej në Schruns për të përfunduar rishikimet në mars. Dorëshkrimi arriti në Nju Jork në prill; ai korrigjoi provën përfundimtare në Paris në gusht 1926, dhe Scribner botoi romanin në tetor.

Ernest dhe Pauline Pfeiffer Hemingway në Paris, të vitit 1927
The Sun Also Rises në epitetin e gjeneratës së emigrantëve të pasluftës, ka marrë rishikime të mira dhe është "e njohur si vepra më e madhe e Hemingway-t". Hemingway më vonë i shkroi redaktorit të tij Max Perkins se "pika e librit" nuk ishte aq shumë për një gjeneratë të humbur, por se "toka qëndron përgjithmonë"; ai besonte se personazhet në The Sun Also Rises mund të kenë qenë "të rrahur" por nuk ishin të humbur.
Martesa e Hemingway-t me Hadley u përkeqësua ndërsa po punonte për librin The Sun Also Rises.. Në fillim të vitit 1926, Hadli u bë e vetëdijshme për çështjen e saj me Pfeiferin, i cili erdhi në Pamplona me ta në korrik. Pas kthimit të tyre në Paris, Hadli kërkoi ndarje; në nëntor ajo kërkoi zyrtarisht një divorc. Ata ndanë pasurinë e tyre, ndërsa Hadli pranonte ofertën e Hemingway-it për të ardhurat nga The Sun Also Rises.Çifti u divorcua në janar të vitit 1927, dhe Hemingway u martua me Pfeiffer në maj.
Pfeiffer, e cila ishte nga një familje e pasur katolike Arkansas, kishte lëvizur në Paris për të punuar për revistën Vogue. Para martesës së tyre, Hemingway u kthye në katolicizëm. Ata bënë muajin e mjaltit në Le Grau-du-Roi, ku ai kontraktoi antraksin dhe ai planifikoi koleksionin e tij të ardhshëm të tregimeve të shkurtra, Burrat pa Gratë, e cila u botua në tetor të vitit 1927 dhe përfshinte historinë e tij të boksit "Fifty Grand ". Redaktori kryesor i revistës Cosmopolitan, Ray Long, vlerësoi "Fifty Grand", duke e quajtur atë "një nga tregimet më të mira që më erdhën ndonjëherë në duart tona ... historia më e mirë e çmimit të çmimeve që kam lexuar ndonjëherë ... një pjesë e mrekullueshme e realizmit ".
Deri në fund të vitit, Pavli, e cila ishte shtatzënë, donte të kthehej në Amerikë. John Dos Passos rekomandoi Key West, dhe ata u larguan nga Parisi në mars të vitit 1928. Hemingway pësoi një dëmtim të rëndë në banjën e tyre të Parisit, kur ai tërhoqi një abazhur drite poshtë në kokë duke menduar se ai ishte duke tërhequr në një zinxhir tualeti. Kjo e la atë me një shenjë të dallueshme në ball, të cilën e mbajti gjatë gjithë jetës së tij. Kur Hemingway u pyet për mbrëmjen, ai hezitoi të përgjigjet. Pas largimit të tij nga Parisi, Hemingway "nuk jetoi më kurrë në një qytet të madh".
Key West dhe Karaibet
photograph of a house
Shtëpia e Ernest Hemingway në Key West, Florida, ku jetoi ndërmjet viteve 1931 dhe 1939 dhe ku shkruajti To Have and Have Not
Hemingway dhe Pauline udhëtuan në Kansas City, ku djali i tyre Patrick lindi më 28 qershor të vitit 1928. Pauline kishte një shpërndarje të vështirë, të cilën Hemingway fiktivoi në një lamtumirë armësh. Pas lindjes së Patrick, Pauline dhe Hemingway udhëtuan për në Wyoming, Massachusetts dhe Nju Jork. Në dimër, ai ishte në Nju Jork me Bumby, gati për të hipur në një tren në Florida, kur mori një telefonatë duke i thënë se babai i tij kishte vrarë veten.
Hemingway u shkatërrua, pasi më parë i kishte shkruar të atit që të mos shqetësohej për vështirësitë financiare; letra mbërriti minuta pas vetëvrasjes. Ai e kuptoi se si Hadli duhet të ndihej pas vetëvrasjes së babait të saj në vitin 1903 dhe ai komentoi, "Unë ndoshta do të shkoj në të njëjtën mënyrë."
Pas kthimit të tij në Key West në dhjetor, Hemingway punoi për hartimin e veprës A Farewell to Arms para se të nisej për në Francë në janar. Ai e kishte përfunduar atë në gusht, por e kishte vonuar rishikimin. Serializimi në revistën e Scribner ishte planifikuar të fillonte në maj, por deri në prill, Hemingway ishte ende duke punuar në fund, të cilin ai mund të ketë rishkruar sa më shumë se shtatëmbëdhjetë herë. Romani i kompletuar u botua më 27 shtator.Biologu James Mellow beson se Lamtumirë Armë e ka krijuar staturën e Hemingway si një shkrimtar i madh amerikan dhe ka shfaqur një nivel kompleksiteti jo të dukshëm në The Sun Also Rises.Në Spanjë, në mes të vitit 1929, Hemingway hulumtoi punën e tij të ardhshme, [Death in the Afternoon. Ai donte të shkruante një traktat gjithëpërfshirës për luftimin e demave, duke shpjeguar torerat dhe corridat të kompletuara me fjalorë dhe shtojca, sepse ai besonte se bullfighting ishte "me interes të madh tragjik, duke qenë fjalë për fjalë të jetës dhe vdekjes".
Gjatë fillimit të viteve 1930, Hemingway i kaloi dimrat e tij në Key West dhe në verë në Wyoming, ku gjeti "vendin më të bukur që kishte parë në perëndim të Amerikës" dhe gjuanin drerë, mollë dhe arinj. Ai u bashkua atje me Dos Passos dhe në nëntor 1930, pas sjelljes së Dos Passos në stacionin e trenit në Billings, Montana, Hemingway e theu krahun në një aksident me makinë. Kirurgu kishte tendencën e thyerjes së spiralës së përbërë dhe e lidhi kockën me tendonin kangur. Hemingway u shtrua në spital për shtatë javë, me Paulin duke u kujdesur për të; nervat në dorën e tij të shkrimit zgjatën për një vit për të shëruar, kohë gjatë së cilës vuajti dhimbje të forta.
photograph of a man, a woman, and three boys
Ernest, Pauline, Bumby, Patrick, dhe Gregory Hemingway në pozë me të atin e Marlin pas një udhëtimi peshkimi në Bimini në vitin 1935
Djali i tij i tretë, Gregori Hancock Hemingway, lindi një vit më vonë më 12 nëntor të vitit 1931, në Kansas City.
Xhaxhai i Pauline i bleu çiftit një shtëpi në Key West me një shtëpi transportimi, katin e dytë të të cilit u shndërrua në një studio shkrimi.Vendndodhja e saj përgjatë rrugës nga fari e bëri të lehtë për Hemingway që të gjente rrugën pas një nate të gjatë i pirW. Ndërsa në Key West, Hemingway frekuentonte barin lokal Sloppy Joe. Ai ftoi miqtë, duke përfshirë Waldo Peirce, Dos Passos dhe Max Perkins , për t'u bashkuar me të në udhëtimet e peshkimit dhe në një ekspeditë gjithë-mashkullore në Tortugas Dry. Ndërkohë, ai vazhdoi të udhëtonte në Evropë dhe në Kubë dhe - edhe pse në vitin 1933 shkroi për Key West - "Ne kemi një shtëpi të shkëlqyer këtu dhe fëmijët janë të gjithë mirë" -Mellow beson se ai ishte "i qetë".
Në vitin 1933, Hemingway dhe Pauline shkuan në safari në Afrikën Lindore. Udhëtimi 10-javor siguroi materiale për Green Hills of Africa, si dhe për tregimet e shkurtra "The Snows of Kilimanjaro" dhe "Jeta e shkurtër e lumtur e Francis Macomber". Çifti vizitoi Mombasa, Nairobi, dhe Machakos në Kenia; pastaj u zhvendos në Tanganyika Territory, ku gjuajtën në Serengeti, rreth liqenit Manyara, dhe në perëndim dhe juglindje të Parkut Kombëtar Tarangire të sotme. Udhërrëfyesi i tyre ishte "gjahtari i bardhë" Philip Percival i cili kishte udhëzuar Theodore Roosevelt në safarin e tij të vitit 1909. Gjatë këtyre udhëtimeve, Hemingway pësoi disa kontraktime që shkaktoi një ngatërrim zorrësh, dhe ai u evakuua me avion në Nairobi, një përvojë e pasqyruar në "Snows of Kilimanjaro". Në kthimin e Hemingway në Key West në fillim të vitit 1934, ai filloi punën në "Green Hills of Africa", të cilën ai e publikoi në vitin 1935 për rishikime të përziera.
Hemingway bleu një anije në vitin 1934, e quajti Pilar dhe filloi të lundronte në Karaibe. Në vitin 1935 ai erdhi së pari në Bimini, ku kaloi një kohë të konsiderueshme. Gjatë kësaj periudhe ai punoi gjithashtu për "To Have and Have Not"", të botuar në vitin 1937, ndërsa ishte në Spanjë, i vetmi roman që shkroi gjatë viteve 1930.
Lufta Civile Spanjolle
photograph of three men
Hemingway (në mesh) me regjisorin holandez Joris Ivens dhe shkrimtarin Gjerman Ludwig Renn (duke shërbyer si oficer të Brigadës Ndërkombëtare) në Sanjë gjatë Luftës Civile Spanjolle, në vitin 1937
Në vitin 1937, Hemingway ra dakord të raportojë për Luftën Civile Spanjolle për Aleancën e Gazetave të Amerikës së Veriut (NANA),duke mbërritur në Spanjë në mars me regjisorin holandez Joris Ivens. Ivens po filmonte Toka Spanjolle, një film propagandistik në mbështetje të partisë republikane. Ai donte që Hemingway të zëvendësonte John Dos Passos si skenarist, pasi Dos Passos e kishte lënë projektin kur shoku i tij José Robles u arrestua dhe u ekzekutua më vonë. Incidenti ndryshoi mendimin pozitiv të Dos Passos për republikanët e majtë, duke krijuar një çarje mes tij dhe Hemingway, i cili më vonë përhapi thashetheme se Dos Passos la Spanjën nga frika.

Gazetarja dhe shkrimtarja Martha Gellhorn, të cilën Hemingway e kishte takuar në Key West, Krishtlindjet e mëparshme (në vitin 1936), iu bashkua atij në Spanjë. Ashtu si Hadli, Martha ishte një vendas i St Louis dhe si Pauline, ajo kishte punuar për Vogue në Paris. Nga Martha, Kert shpjegon, "ajo kurrë nuk i shërbente atij në mënyrën se si bënin gratë e tjera". Në fund të vitit 1937, ndërsa në Madrid me Marta, Hemingway shkroi skenën e tij të vetme, Kolona e Pestë, ndërsa qyteti u bombardua nga forcat frankoiste. Ai u kthye në Key West për disa muaj, pastaj u kthye në Spanjë dy herë më 1938, ku ishte i pranishëm në Betejën e Ebro, qëndrimi i fundit republikan, dhe ai ishte ndër gazetarët britanikë dhe amerikanë të cilët ishin disa nga të fundit që largohuni nga beteja ndërsa kaluan lumin.
 

misteri i vetëvrasjes së shkrimtarit, njeriut energjik, atij që sfidoi me zemër e me penë​





Në orët e para të së dielës së 2 korrikut të vitit 1961, Ernest Heminguej, një nga shkrimtarët më të famshëm të Amerikës së shekullit të kaluar, u ngrit nga shtrati në shtëpinë e tij në Idaho. Ndërkaq, u kujdes që të mos e zgjonte bashkëshorten e tij, Mary. Më pas zbriti në hangarin ku mbante armët e zjarrit me të cilat dilte për gjah, e mbylli derën nga brenda, vuri në ballë pistoletën, shkeli këmbëzën dhe hodhi trutë në erë. Mjekët që erdhën më pas vendosën se ora e saktë e vetëvrasjes ishte ora 7 e mëngjesit. Ata që e panë thonë se Heminguej kishte zgjedhur disa nga veshjet më të mira të garderobës së tij për “rastin solemn”. Gruaja e tij, Mary i tha menjëherë medias se bëhej fjalë për një aksident dhe fatkeqësi dhe se nuk mund të thuhej se bashkëshorti i saj kishte vrarë veten, dhe ky rrëfim doli në faqet e para të medias amerikane.

Por Mary Welsh Heminguej do të duhet që të kalonte disa muaj për të kuptuar se në fakt i shoqi, ndryshe nga sa kishte besuar ajo, kishte vrarë veten dhe do të duheshin edhe 50 vjet të tjera për të bërë bashkë të gjitha pjesët e historisë së kësaj vetëvrasjeje, që fillimisht ishte e pakuptimtë. Si ishte e mundur që një njeri kaq energjik, kaq i mbushur me jetë dhe me fuqi të pashtershme, krejt papritur vendos që t’i japë fund vetes në një mënyrë kaq misterioze dhe mizore? Përse vallë? Biografitë e jetës së tij, që janë të shumta në numër, kanë bërë hamendësime në lidhje me probleme që ai mund të kishte pasur me karrierën, me ndonjë problem që mund t’i kishte dalë gjatë udhëtimeve të shpeshta jashtë vendit, por askush nuk kishte mundur që të arrinte në një konkluzion. Vetëm një psikiatër nga Hustoni i Teksasit arriti që të bënte bashkë disa fakte dhe prova, që më në fund të mund të jepnin një shpjegim. Pas një studimi të gjatë ai i nxori në dritë përfundimet e tij.
Jeta e idealizuar e Heminguejit, ajo që vetë shkrimtari donte që të tjerët të dinin si të vërtetë, është e thjeshtë: ai ishte njeriu perfekt, sinteza perfekte e trurit dhe shpirtit. Ishte gjithmonë një njeri i tërhequr nga misteri i aventurave dhe ndërkaq pinte shumë, ishte shumë energjik dhe pëlqente jetën intensive. Ai ndërkohë ishte edhe shkrimtari më i mirë i Shteteve të Bashkuara të Amerikës për sa kohë që ishte gjallë, shkrimtari që i dha jo vetëm vendit të tij, por të gjithë botës një prozë të mrekullueshme, pa ato lajlelulet e shkrimtarëve viktorianë, një prozë të mprehtë, pa ujëra e me shumë përmbajtje dhe finesë. Ai u plagos në frontin italian gjatë Luftës së Parë Botërore, ra në dashuri me një infermiere të bukur, të cilës i kushtoi edhe librin “Lamtumirë armë”. Në vitin 1920 ishte në krye të listës së shkrimtarëve amerikanë dhe artistëve që përqafuan Parisin.
Mes tyre ishte edhe i famshmi Fizxherald. Në vitin 1930 ai shkoi në Spanjë për të luftuar për republikën, kundër Frankos dhe shkroi librin “Për kë bien kambanat?”, në të cilin një amerikan trim dhe hero bie në dashuri me një fshatare guerile me emrin Maria. Gjatë Luftës së Dytë Botërore ai mori pjesë në zbarkimin në Normandi dhe më pas ishte aty edhe ditën kur u çlirua Parisi. Pas lufte ai shkoi të jetonte i qetë me bashkëshorten e tij të katërt në Kubë. Aty peshkonte dhe ndërkohë shkruante kryeveprën e tij “Plaku dhe deti”, me të cilën mori edhe çmimin “Nobel”. Ngado që shkonte pritej si hero, e megjithatë i dha fund ditëve të jetës së tij në një hangar nga një aksident banal. Kjo të paktën është historia zyrtare. Në vitet që pasuan vdekjen e rij, megjithatë, nisën që të dilnin në dritë copëza të jetës së tij të panjohur. Për shembull, disa nga kujtimet e luftës. Hemingueji ishte vetëm 18 vjeç kur shkoi në Luftën e Parë Botërore, por jo si ushtar në betejë.
Ai kishte një problem me syrin e majtë, e megjithatë u plagos në këmbën e majtë dhe u shtrua në spital në Milano me tre pacientë të tjerë ku ndodheshin edhe 18 infermiere. Edhe pse romanca e tij me infermieren me të cilën ra në dashuri nuk u konsumua, Hemingueji ra në dashuri me artin dhe kulturën e Italisë, dhe pinte verë e shpesh kalonte një kohë shumë të bukur. Në Paris, ku ai shijoi idilin e parë me bashkëshorten e tij të parë, Hadley me të cilën solli në jetë djalin John, ai nisi që të bënte emër si shkrimtar, por nga ana tjetër demonstronte edhe ndryshime të mëdha të humorit dhe të temperamentit, duke i lënë shpesh njerëzit që e rrethonin të habitur. Kishte edhe një tendencë, që të kthehej kundër atyre që e ndihmonin më shumë. Në atë kohë braktis Hadlein me të birin dhe lidhet me Pauline Pfeiffer, një vendim për të cilin u pendua dhe u zhyt në një det faji. Me të shkuan në Florida. Aty u fiksua pas lojës me dema, sepse në vetvete i pëlqente gjaku dhe arti i të vrarit.
Në librat e tij, si për shembull në librin “Vdekja pasdite”, Hemingueji shkruan edhe për një lloj filozofie personale në lidhje me vdekjen, por ishte diçka e ngatërruar dhe e vështirë për t’u ndjekur. Kishte, ndërkohë pasion edhe peshkimin, madje peshkimin e rrezikshëm, atë në të cilin vihet koka në rrezik. Pikërisht në këtë periudhë, pra nga viti 1928 deri në vitin 1936, ai i dha vetes imazhin e njeriut muskuloz e të veprimit, të nxirë nga dielli, që pinte pa fund me peshkatarët. Në Spanjë, gjatë Luftës Civile nuk shkoi për të luftuar, siç bëri Xhorxh Oruell, por sepse e kishin dërguar që të raportonte për luftën. Ishte i dërguar i gazetës së Aleancës së Veriut. Një shkak tjetër ishte edhe se e dashura e tij e re, Martha Gellhorn do të shkonte gjithashtu aty. Për shumë kohë ka deklaruar se ai nuk kishte mbajtur anë në lidhje me palët gjatë raportimeve që bënte nga lufta, se kishte qenë i paanshëm dhe tërësisht i drejtë nga këndvështrimi dhe se nuk donte që të shihte Shtetet e Bashkuara të përfshira në një luftë përtej oqeanit. Por kur ishte në Madrid, pavarësisht bombardimeve, ai kaloi kohën më të mirë të jetës së tij duke shijuar net të gjata me vodka dhe haviar në ‘Gaylord Hotel’, zyrat qendrore ruse.
Hemingueji kërkonte që të shfaqej si një njeri luftarak, si një pjesëmarrës aktiv në luftë, ndërkohë që ishte thjesht një diletant me fat, që mund të largohej nga Spanja në çdo kohë që do ta dëshironte. Në lidhje me Madridin e vitit 1936, ai shkroi një dramë me titullin “Kolona e pestë”, në të cilën flitet për Dorotinë, një gazetare femër e cila dashurohet pas Filipit, një spiun të fortë, shumë pijanec, që ishte maskuar si korrespondent lufte. Në këtë pjesë rrëfen shumë pjesë të jetës që ai në të vërtetë i jetoi në atë kohë në Spanjë. Kur Amerika hyri në luftë gjatë Luftës së Dytë Botërore, në vitin 1944, Hemingueji shkoi në Britaninë e Madhe me një mision të ashtuquajtur “biznes prioritar”, dhe ndërkohë shkruante edhe artikuj për revistën e forcave ajrore britanike ‘RAF’. Ishte një detyrë e vështirë. Ai prenotoi një dhomë në Dorçester, ku hiqej si një shkrimtar i madh amerikan, fama e të cilit ende nuk kishte mbërritur në Europë, por shumë shpejt do të ndodhte.
Gjatë kësaj kohe merrte pjesë në mënyrë të vazhdueshme në të gjitha mbrëmjet dhe darkat e organizuara në hotel, duke marrë lart e poshtë komplimente për maçizmin e tij, trupin dhe mjekrën e famshme madje. Kur pësoi një aksident automobilistik, pasi kishte dalë i bërë tapë nga një mbrëmje me pije, Marta Gellhorn do të shkonte menjëherë në Britaninë e Madhe për të parë heroin e saj dhe do të qeshte me të madhe me bëmat e tij aspak heroike. Por Hemingueji, i etur për veprim dhe për një jetë intensive, u nis për në Normandi, në divizionin e gjeneralit Paton. Ai ishte në këtë mision një lloj korrespondenti lufte, që njëherazi pëlqente që të shfaqej edhe si një lloj ushtari apo njeriu luftarak.
Me çlirimin e Parisit, ai kaloi një kohë të mirë duke zbavitur të dashurën e tij të re, Mary Welsh. Është e lehtë që të hedhësh baltë ndaj Heminguejit, sepse nuk do të ishte e vërtetë që t’i mohohej ajo që ka bërë. Ai pëlqente shumë që të ishte i pranishëm në mesin e luftës, në betejën e Bugit, përmes Ardenesë, teksa shihte plumbat që merrnin jetë njerëzish dhe binin përreth tij. Por gjithsesi, mund të thuhet se ajo çka ai bënte nuk mund të quhet trimëri, por një psikozë vetëdramatike që ai kishte. Dhe më pas kur merr në shqyrtim imazhin e Heminguejit si hero arrin që të zbulosh një nënshtresë shumë të hollë vetëshkatërrimi. Zbulon se përgjatë gjysmës së jetës së tij ai është përpjekur që të vetëshkatërrohet.
Pikërisht në momentin kur ishte duke përfunduar veprën e tij “Lamtumirë armë” në vitin 1928, i ati i tij, Clarence, u vetëvra me një plumb në kokë. Dhe ky ishte fillimi i turbullirave të mëdha për shkrimtarin, ishte momenti kur bota nisi që t’i shembej pak nga pak. Një nga provat më të dukshme të kësaj ishin një sërë aksidentesh fizike të çuditshme që ndodhën njëri pas tjetrit, një pjesë e madhe e të cilëve kishte të bënte me përplasje të kokës së tij dhe madje edhe me dëmtime në vende të ndryshme të saj. Njëri prej këtyre incidenteve e la me një të çarë të madhe në kokë të cilën iu desh që ta qepte. Ai tha se ishte një incident që i kishte ndodhur në banjë ndërsa po përpiqej që të dilte nga vaska. Ishte rrëzuar dhe kishte shkaktuar të çarën e madhe. Por ishte një aksident që u pasua edhe nga shumë të tjerë të këtij lloji që nga jashtë të linin përshtypjen se diçka po ndodhte me të. Një tjetër aksident që i shkaktoi gjithashtu dëmtime ishte një përplasje që pësoi me makinë, pasi kishte pasur një zënkë me të dashurën e tij.
Ajo gjithashtu i shkaktoi një të çarë të madhe në kokë, e cila kërkoi shumë kohë që të shërohej. Tre muaj pas këtij aksidenti hipi në një motobarkë dhe bëri një rrugëtim shumë të rrezikshëm për t’iu shmangur zjarrit gjerman ndërsa ishte në Normandi, para zbarkimit historik. Ai si pasojë vuante shumë nga dhimbjet e kokës, nga pagjumësia, kishte shpesh të vjella, shfaqte probleme të mëdha të kujtesës ndërsa fliste, madje kishte raste kur kishte edhe probleme me të folurin. Kur u kthye në Kubë pas luftës u përplas sërish me makinë dhe shkaktoi prapë të çara në kokë. Pesë vjet më pas, ndërsa kishte pirë sërish pësoi aksident, por këtë herë me varkë dhe sigurisht si çdo herë dëmtonte veten. Në njëfarë mënyre ishte duke u përpjekur që të rivalizonte të atin. Por plagosjen më të rëndë e pati në janar të viti 1954. Ai dhe Mary u nisën nga Nairobi i Kenias me një avion të vogël drejt Kongos belge. Në afërsi të ujëvarës Viktoria, ai tentoi që ta ulte avionin dhe pati një ulje shumë problematike në një copë tokë shkëmbore. Për disa kohë askush nuk arriti që të kuptonte nëse ai ishte gjallë, apo kishte vdekur, madje u përhap edhe fjala se ai ishte vrarë për vdekje. Në fakt kishte, pësuar një frakturë në kafkë dhe bëhej fjalë për diçka të rëndë këtë herë. Por në fakt edhe këtë herë Hemingueji kishte qenë me fat. Edhe këtë herë përdori kokën për të dalë nga avioni i shkatërruar duke e goditur derën me kokë dhe duke dalë jashtë së bashku me Mary-n.
Vetëm pak minuta pas kësaj, avioni u përfshi nga flakët dhe u shkatërrua. Këtë rast ai më pas e tregonte gjithmonë si një pragmatizëm prej supermeni, por në fakt ishte rasti që mund t’i kishte marrë me të vërtetë jetën dhe ishte mrekullia e Zotit që e mbajti gjallë. Por dëmet që pati vazhduan që t’i krijonin probleme deri në fund të jetës. Në spital konstatuan se përplasja ia kishte dëmtuar skalpin e kokës në mënyrë të pariparueshme dhe i kishte prekur edhe njërin vesh. Madje, pak nga i ashtuquajturi lëngu cerebral i ishte derdhur në vesh duke e lënë shurdh. Fytyra i kishte pësuar djegie të shkallës së parë për të mos folur për ndrydhjet e gjymtyrëve, apo shembjet e brinjëve, çarjen e mëlçisë dhe shtypjen e veshkave. Si për çudi një rast thuajse i ngjashëm iu përsërit jo fort larg në kohë, por një muaj më pas.
Këtë herë tentoi që të shuante një zjarr të vogël dhe në vend që ta shuante ra në flakë dhe vuajti një djegie të gradës së dytë në këmbë, në shpinë, në buzë dhe në krahun e djathtë. Shija e vazhdueshme dhe kronike që kishte Hemingueji për vetëdëmtim mund të krahasohej vetëm me zellin e tij të madh për të pirë sasi të mëdha alkooli. Janë të shumta dëshmitë dhe dëshmitarët, të cilët e kanë parë të zbrazë shishe të tëra vere dhe konjaku gjatë mbrëmjeve të ndryshme që organizonte me miqtë, apo gjatë eventeve të ndryshme në të cilat merrte pjesë. Kishte raste kur përziente shumë pije njëherazi dhe zelli me të cilin pinte nuk ngjante me një varësi ndaj alkoolit, por me zellin për të dëmtuar dhe goditur veten. Ishte një tjetër dënim fizik që i bënte vetes. Kishte edhe dënime të tjera që i bënte vetes si dalje për peshk në temperatura shumë të ulëta çka i jepte një dhimbje shumë të madhe në veshka. Por problemi i tij me pijen vazhdoi që të përkeqësohej me vdekjen e të atit. Ernest shkoi te një mjek në vitin 1937 duke iu ankuar për dhimbje të forta stomaku. Por ai u diagnostikua në fakt me dëmtim shumë të rëndë të mëlçisë dhe mjeku i tha se nëse do të donte që të jetonte edhe disa vjet duhet që të hiqte dorë menjëherë nga alkooli. Sigurisht që ai e bëri veshin të shurdhër. Shtatë vjet më vonë, në vitin 1944, kur Martha Gellhorn i bëri një vizitë në spital ajo nën shtratin e tij gjeti shishe të tëra likeri të zbrazura nën krevat. Në vitin 1957, doktori i tij Aj Monnier i shkruante: “I dashur Ernest duhet menjëherë që të ndalosh së piri alkool.
Kjo është me rëndësi shumë të madhe”. Por Ernesti si edhe në rastet e tjera nuk e vuri ujin në zjarr. Çfarë ndodhte në të vërtetë me Heminguejin. Përse vallë gjithë ajo sasi alkooli e konsumuar, gjithë ajo dëshirë për të shkuar në vende betejash dhe luftërash, gjithë ato aksidente dhe përplasje të vazhdueshme të kokës? Kë po dëmtonte ai në mënyrë të vazhdueshme dhe shpesh të dëshpëruar? Çfarë donte që të provonte? Disa përgjigje dolën në vitin 2006 përmes një artikulli të gjatë në revistën “Psikiatria Amerikane”. Artikulli titullohej: “Ernest Hemingueji: një autopsi psikologjike e një vetëvrasjeje”. Ishte psikiatri Kristofer Martin ai që kishte lexuar me shumë kujdes të 15 biografitë që ishin bërë për Heminguejin dhe të gjitha shkrimet e tij dhe në përfundim dha një vlerësim për karakterin e vërtetë të shkrimtarit të madh. Edhe pse bëhet fjalë për një ekzaminim dytësor, gjithsesi është i vlefshëm. Mjeku nuk e pati aspak të vështirë që të konstatonte se shkrimtari i madh kishte vuajtur nga çrregullimi bipolar, varësia ndaj alkoolit, plagosja traumatike e trurit dhe me shumë gjasa edhe narcizizmi. Ai pa edhe se në familjen e Heminguejit prindërit e tij, fëmijët e tyre, vetë djali i tij dhe mbesa ishin të gjithë me diagnoza maniako-depresive.
Madje, mbesa e Heminguejit ishte e pesta në familje që kishte tentuar vetëvrasjen. Ishin pikërisht krizat e tij që e bënin Heminguejin shumë prodhimtar dhe gjenial në të shkruar. Megjithatë, sipas mjekut, traumat që kishte pësuar Hemingueji kishin ndodhur në dy episode të fëmijërisë. E ëma e tij shpesh e vishte të birin si një çupë e vogël dhe i thërriste kukull. Ai vazhdimisht e urrente të ëmën dhe mënyrat e saj të kontrollit mbi të dhe shpesh kur u rrit e përmendte në biseda të ndryshme duke iu referuar “kurva”. Por edhe me të atin nuk është se kishte ndonjë marrëdhënie të mirë. Ai e rrihte shumë shpesh të birin pa mëshirë me rripin e mesit. Nga inati që i ziente për brenda ai shkonte në oborr dhe bënte sikur i qëllonte të atit me armë zjarri në kokë. Kur ai vrau veten dhe Hemingueji ishte në moshën 29-vjeçare janë të shumtë ata që besojnë se Hemingueji u ndie fajtor, ngaqë kishte ëndërruar aq shumë që ta vriste. Për të qetësuar veten, ai fajësoi të ëmën për vrasjen e të atit dhe nisi që ta urrente edhe më shumë. Të gjitha këto situata duket se janë shtuar dhe rënduar në fund të jetës dhe ka shumë mundësi që ishin ato që e çuan në përsëritjen e aktit të të atit, në vetëvrasjen fatale që i mbylli jetën më 2 korrik të vitit 1961.
 
Dielli po ashtu lind më tronditi se sa shumë e doja. Hemingway shkruan aq rrallë sa do të mendonit se do të ishte e lehtë për t'u përsëritur, dhe megjithatë ai është i vetmi që e bën këtë: ai arrin në thelb, thotë vetëm atë që Duhet thënë. Ai flet kaq thjesht dhe bukur, kaq me siguri, qoftë për të pirë një pije, për të shkuar në peshk, për të parë një ndeshje me dema, për të derdhur një pije tjetër. Gjuha është koncize, personazhet ndahen vetëm përmes bisedave të tyre, humori që ndryshon si moti Ka momente të shkurtësisë befasuese, netëve të dehura ku askush nuk thotë saktësisht se çfarë do të thotë, dhe shkretim të plotë, që kulmon në një nga skenat e mia të preferuara të përfundimit të librit: Jake dhe Brett në pjesën e pasme të një taksie duke folur, përsëri, për mënyrën se si Jeta e tyre do të ishte e bukur sikur të ishin bashkë. nëpërmjet Literary Hub.
Mjeshteri e thekur prz, sa bukur i kane shkruar ekzistences ?
 

Theme customization system

You can customize some areas of the forum theme from this menu.

Choose the color combination according to your taste

Select Day/Night mode

You can use it by choosing the day and night modes that suit your style or needs.

Welcome to the forum 👋, Guest

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.