Welcome to the forum 👋, Guest

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.

  • PËRSHËNDETJE VIZITOR!

    Nëse ju shfaqet ky mesazh do të thotë se ju nuk jeni regjistruar akoma. Anëtarët e rregjistruar kanë privilegjin të marrin pjesë në tema të ndryshme si dhe të komunikojnë me anëtarët e tjerë. Bëhu pjesë e forumit Netedy.com duke u REGJISTRUAR këtu ose nëse ke një llogari KYCU. Komunikim alternative i ketij forumi me vajza dhe djem nga te gjithe trevat shqiptare? Hyr ne: CHAT SHQIP.

Kush ishin Samurait ?

Lina

NeTeDy.com ?
STAFF
Adm Nt2
Regjistruar më
Tet 30, 2020
Mesazhe
45,731

Kush ishin Samurait, fisnikët japonez të mesjetës, përkatësia kulturore, edukimi dhe fundi i tyre?​


Kush ishin Samurait, fisnikët japonez të mesjetës, përkatësia kulturore, edukimi dhe fundi i tyre?!



Samurai ishin fisnikëria e trashëguar ushtarake dhe kasta oficerësh e Japonisë mesjetare dhe të hershme moderne nga shekulli 12 deri në shfuqizimin e tyre në vitet 1870. Ata ishin mbajtës të paguar mirë të daimyō (pronarë të mëdhenj feudalë). Kishin prestigj të lartë dhe privilegje të veçanta, siç ishin veshja e dy shpatave. Ata kultivuan kode bushido të virtyteve luftarake, indiferencë ndaj dhimbjes dhe besnikëri të palodhur, duke u përfshirë në shumë beteja lokale. Gjatë epokës paqësore të Edo (1603-1868) ata u bënë stjuardët dhe dhomat e bashkive të pasurive daimyō, duke fituar përvojë menaxheriale dhe arsimim. Në vitet 1870 ata ishin 5% të popullsisë. Revolucioni Meiji i dha fund roleve të tyre feudale dhe ata kaluan në role profesionale dhe sipërmarrëse. Kujtesa dhe armatimi i tyre mbesin të spikatur në kulturën popullore japoneze.

Në japonisht, ata zakonisht quhen bushi (武士), që do të thotë ‘luftëtar’, ose buke (武 家). Sipas përkthyesit William Scott Wilson: “Në kinezisht, simboli origin ishte fillimisht një folje që do të thoshte “të presësh”, “shoqëro personat” në radhët e sipërme të shoqërisë, dhe kjo është gjithashtu e vërtetë për termin origjinal në japonisht, saburau. Në të dy vendet termat u emërtuan për të nënkuptuar ‘ata që shërbejnë me pjesëmarrje të ngushtë të fisnikërisë, termi japonez saburai ishte forma nominale e foljes”. Sipas Wilson, një referencë e hershme ndaj fjalës samurai shfaqet në Kokin Wakashū (905–914), antologjia e parë perandorake e poezive, e përfunduar në pjesën e parë të shekullit të 10-të.

Nga fundi i shekullit të 12-të, samurai u bë pothuajse plotësisht sinonim i bushi, dhe fjala u shoqërua ngushtë me eponet e mesme dhe të sipërme të klasës së luftëtarëve. Samurai zakonisht shoqërohej me një klan dhe zotërinë e tyre, dhe ishin të trajnuar si oficerë në taktikat ushtarake dhe strategjinë madhështore. Ndërsa samurai numëronte më pak se 10% të popullsisë së atëhershme të Japonisë, mësimet e tyre ende mund të gjenden edhe sot në jetën e përditshme dhe në artet moderne marciale japoneze.

Filozofitë e Budizmit dhe Zenit, dhe në një masë më të vogël Konfucianizmit dhe Shinto, ndikuan në kulturën samurai. Meditimi i Zenit u bë një mësim i rëndësishëm, sepse ofronte një proces për të qetësuar mendjen e dikujt. Koncepti budist i rimishërimit dhe rilindjes bëri që samurai të braktiste torturat dhe vrasjet e panevojshme, ndërsa disa samurai madje hoqën dorë nga dhuna krejt dhe u bënë murgj budistë pasi erdhën të besojnë se vrasjet e tyre ishin të pafrytshme. Disa u vranë ndërsa u pajtuan me këto përfundime në fushën e betejës. Roli më përcaktues që luajti konfucianizmi në filozofinë samurai ishte të theksohej rëndësia e marrëdhënies zotërues – besnikërisë që kërkohej nga një samurai për të treguar zotërisë së tij.

Literatura me temë bushido si Hagakure (“E fshehur në gjethe”) nga Yamamoto Tsunetomo dhe Gorin no Sho (“Libri i pesë unazave”) nga Miyamoto Musashi, të dyja të shkruara në periudhën Edo (1603-1868), zhvillimi i filozofisë bushidō dhe Zen.

Filozofitë e Budizmit dhe Zenit, dhe në një masë më të vogël Konfucianizmit dhe Shinto-s, i atribuohen zhvillimit të kulturës samurai. Sipas Robert Sharf, “Nocioni që Zen është i lidhur disi me kulturën japoneze në përgjithësi, dhe bushidō në veçanti, është i njohur për studentët perëndimorë të Zenit përmes shkrimeve të DT Suzuki, pa dyshim figura e vetme më e rëndësishme në përhapjen e Zenit në perëndim.”

Si aristokratë me shekuj, samurai zhvilloi kulturat e tyre që ndikuan në kulturën japoneze në tërësi. Kultura e shoqëruar me samurai si ceremonia e çajit, pikturimi njëngjyrëshe me bojë, kopshtet shkëmbore dhe poezia u përvetësua nga mbrojtësit e luftëtarëve përgjatë shekujve 1200-1600. Këto praktika u përshtatën nga artet kineze. Murgjit Zen i futi ata në Japoni dhe ata u lejuan të lulëzuan për shkak të interesit të elitave të fuqishëm luftëtar. Musō Soseki (1275–1351) ishte një murg Zen i cili ishte këshilltar edhe i Perandorit Go-Daigo dhe gjeneral Ashikaga Takauji (1304–58). Musō, si dhe murgj të tjerë, shërbyen si një diplomat politik dhe kulturor midis Japonisë dhe Kinës. Musō ishte veçanërisht i njohur për hartimin e kopshtit të tij. Një tjetër mbrojtës i arteve Ashikaga ishte Yoshimasa. Këshilltari i tij kulturor, murgu Zen Zeami, i prezantoi atij ceremoninë e çajit. Më parë, çaji ishte përdorur kryesisht për murgjit budistë për të qëndruar zgjuar gjatë meditimit.

Ogata Kōan, një samurai, mjek dhe studiues rangaku në periudhën e vonëshme Edo, vuri në dukje për krijimin e një akademie e cila më vonë u zhvillua në Universitetin e Osakës.
Ogata Kōan, një samurai, mjek dhe studiues rangaku në periudhën e vonëshme Edo, vuri në dukje për krijimin e një akademie e cila më vonë u zhvillua në Universitetin e Osakës.

Në përgjithësi, samurai, aristokratët dhe priftërinjtë kishin një shkallë shumë të lartë shkrim-leximi në kanji. Studimet e fundit kanë treguar që leximi në kanji mes grupeve të tjera në shoqëri ishte disi më i lartë nga sa kuptohej më parë. Për shembull, dokumentet gjyqësore, të dhënat e lindjeve dhe të vdekjeve dhe të dhënat e martesës nga periudha Kamakura, të paraqitura nga fermerët, ishin përgatitur në Kanji. Si shkalla e shkrim-leximit, ashtu edhe shkathtësia e kanji, në matematikë u përmirësuan drejt fundit të periudhës Kamakura.
Disa samurai kishin buke bunko, ose “bibliotekë luftëtarësh”, një bibliotekë personale që mbante tekste mbi strategjinë, shkencën e luftës dhe dokumente të tjera që do të ishin dëshmuar të dobishme gjatë epokës ndërluftuese të Japonisë feudale. Një bibliotekë e tillë mbajti 20,000 vëllime. Klasa e sipërme kishte Kuge bunko, ose “biblioteka të familjes”, që mbanin klasikë, tekste të shenjta budiste dhe histori familjare, si dhe regjistrime gjenealogjike.

Shkrimtaria ishte përgjithësisht e lartë midis luftëtarëve dhe klasave të zakonshme gjithashtu. Asakura Norikage (1474–1555) vuri në dukje besnikërinë e madhe që i ishte dhënë babait të tij, për shkak të letrave të tij të sjellshme, jo vetëm për samuraiët e tjerë, por edhe për fermerët dhe qytetarët.

Në një letër të datës 29 janar 1552, Shën Francis Xavier vëzhgoi lehtësinë e të cilit japonezët i kuptuan lutjet për shkak të nivelit të lartë të shkrim-leximit në Japoni në atë kohë.
 

Postime të reja

Theme customization system

You can customize some areas of the forum theme from this menu.

Choose the color combination according to your taste

Select Day/Night mode

You can use it by choosing the day and night modes that suit your style or needs.

Welcome to the forum 👋, Guest

To access the forum content and all our services, you must register or log in to the forum. Becoming a member of the forum is completely free.