• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.
  • PËRSHËNDETJE VIZITOR!

    Nëse ju shfaqet ky mesazh do të thotë se ju nuk jeni regjistruar akoma. Edhe pse nuk jeni regjistruar ju arrini të shihni pjesën me të madhe të seksioneve dhe diskutimeve të forumit, por akoma nuk gëzoni të drejten për të marrë pjesë në to dhe në avantazhet e të qënurit anëtar i këtij komuniteti. Ju lutem : REGJISTROHUNI që të dërgoni postime dhe mesazhe në Forumin Netedy.com.

Qyteti juaj!

bossi

Anetar i ri
I Rregjistruar/e
Mesazhe
81
Likes
1,303
Age
33
Location
vlore...........
#66
Ketu mund te prezantoni qytetin e lindjes ose rrenjeve te tua nga i keni..

Po filloj une e para te flas me krenari per rrenjet e mia per qytetin e Kukesit..
Jam lindur e rritur ne Tirane por kur vjen fjala per Kukesin ndjej nje dashuri te jashtezakonshme..

Historiku i Qytetit


Kukësi është qytet në Shqipërinë verilindore, i shtrire ne koordinatat 42.09°V, 20.43°L. Para vitit 1925, fshati Kukes banohej kryesisht nga banore vendas, aktiviteti kryesor i te cileve ishte bujqesia dhe blegtoria e cila zhvillohej ne tedy anet e lumenjve Drin i Zi dhe Drin i Bardhe.

Pas vitit 1925, Mbretëria Shqiptare i kushtoi një rëndësi të vecantë këtij fshati duke i dhënë statusin e një qyteti gjë që u be shkak që ai të popullohet me banorë të ardhur nga Shkodra,Prizreni,Gjakova dhe Gora. Ardhja e tyre shënon dhe futjen në jetën e këtij qyteti të aktiviteteve tregëtare dhe prodhuese. Janë këta banorë të rinj që i japin Kukësit një pamje të re përmes ndërtimit të shtëpive të reja dhe moderne dhe krijimit të një fryme të re qytetare përmes aktiviteteve sportive dhe kulturore

Falë tyre, Kukësi nis të bëhet i njohur si një nyje lidhëse dhe me rëndësi për të dy anët e kufirit. Në ato vite nisën aktivitetin zeje të tilla si: kafet dhe restorantet, tregëtia me shumicë dhe pakicë, prodhimet e ëmbëlsirave, fotografia, mjetet moderne te transportit (biçikletat, veturat, kamionat dhe autobuzët) ngjyrosja dhe perpunimi i leshit etj. Ardhja e sistemit komunist shkaktoi dhe shkatërrimin total të kësaj përvoje, grabitjen dhe sekuestrimin e pronave dhe të pronarëve, shpronësimin e banesave dhe objekteve tregëtare, nëpërkëmbjen e të drejtave dhe të lirive elementare të njeriut, degradimin e plotë të elementëve kapitalistë etj. Kukësi gjatë regjimit komunist ishte një qendër industriale në Shqipëri. Deri në vitet ’90, Kukësi kishte një industri të nxjerrjes dhe shkrirjes së bakrit, nxjerrjes dhe koncentrimit të mineralit të kromit, nxjerrjes së mineralit të kuarcit, prodhimit të materialeve të ndërtimit etj.

Kukësi ishte një vend i njohur dhe me traditë në rritjen dhe mbarështrimin e deleve. Cilësia e mishit dhe e leshit të deleve lumjane ishin të njohura në të gjithë Ballkanin. Regjimi komunist dhe vëçanërisht fushata antiekonomike e tufëzimit të bagëtive, bëri që numri i krerëve të vijë vazhdimisht në rënje dhe kjo veç kësaj çoi në ftohjen e dëshirës së blegtorit për të rritur e mbarështruar bagëti.Kukësi ishte gjithashtu një qëndër e njohur e transportit. Krahas llojeve të tjera të transportit, aty ishte i zhvilluar dhe transporti ujor, permes liqenit artificial të Fierzës, i cili bënte të mundur transportin e mallrave dhe të udhëtarëve. Një pjesë e konsiderueshme e banorëve të qytetit dhe të fshatrave punonin në zonën nxjerrëse dhe përpunuese të kromit në Kalimash, në minierën e nxjerrjes së bakrit në Gjegjan etj.

Transformimet e domosdoshme ekonomike drejt tregut të lirë pas viteve ’90 bën që pjesa më e madhe e industrisë së lartpërmëndur të falimentojë tërësisht, sepse ajo industri ishte ngritur për të funksionuar në kushtet e një ekonomie të centralizuar dhe të planifikuar.
Një rol shkatërrimtar për ekonominë e Kukësit dhe në acarimin e mëtejshëm të problemeve sociale, ka luajtur ekzistenca e kufirit me Kosovën, që nga viti 1948 e më tej pas viteve 90′ dhe veçanërisht embargoja e komunitetit ndërkombëtar ndaj ish-Jugosllavisë, gjatë konflikteve etnike pas shpërbërjes së saj. Shkak i tyre, sot një pjesë e industrisë që mund të ringjallej, mbeti e bllokuar, duke çuar në rrënimin total të objekteve industriale, falimentimin e bizneseve të vogla dhe në një shkallë shumë të lartë të papunësisë. Sot ekonomia e qytetit të Kukësit është e mbizotëruar nga biznesi individual apo ai familjar dhe kryesisht është e bazuar tek tregëtia e vogël. Degët zotëruese të ekonomisë ndër të tjera janë: transporti dhe shërbimet.
Kukësi zotëron dhe një aeroport të përmasave ndërkombëtare (përfunduar së ndërtuari në fund të vitit 2004), mirëpo për dhënje me koncension të aeroportit “Nënë Tereza” të Rinasit, ai sot nuk funksionon. Gjithsesi, ndertimi i autostrades Durres-Kukes duket se i ka dhene fryme zhvillimi qytetit. Jo vetem qe ka bere nje lidhje shume me te lehte me shtetin fqinj Kosoven, por dhe brenda vendit. Koha e reduktuar per te levizur ne nje qytet fqinj, dhe lehtesia ka bere qe jo vetem te marre nje zhvillim te hovshem, por te shihen dhe mundesi te reja turizmi brenda qytetit.

Popullsia e Qarkut te Kukesit eshte pasuria me e madhe e Qarkut. Ne qark, ekziston afersisht nje numer i barabarte mes burrave dhe grave; ky raport eshte i njejte edhe per rrethet. Popullsia eshte me se shumti rurale ku 75.5% e saj jeton ne zonat rurale. Pjesa e mbetur prej 24.5% jeton ne zona urbane, me popullsine me te madhe urbane ne qytetin e Kukesit. Rrethi me popullsine me te madhe eshte Kukesi, ku perfshihet me shume se gjysma e popullsise totale te te gjithe Qarkut. Rrethi i Hasit ka popullsine me te vogel, ku perfshihet vetem 17.7% e totalit te Qarkut. Ndersa vetem rrethi i Kukesit ka nje popullsi prej 63.786 banore.


Traditat tona jane nga me te shumtat.
Traditat kuksiane ne rast dasme dhe morte !
  • Fejesat dhe dasmat

Ne fillim djali qe ka vendosur te fejohet zgjedh vajzen qe do per grua, dhe sic e do tradita kuksiane familjare te djalit shkojne te kerkojne vajzen. Ne rast miratimi, krushqit, pra prinderit e vajzes i japin nje cope te qendisur ose “marhame” e quajtur nga kuksianet, familjareve te te djalit. Pastaj ne nje takim tjeter cifit nderron unazat, dhe se bashku me familjaret caktojne diten e dasmes.

Gjate dasmes, kur krushqit shkojne te marrin nusen, vetem nje pjese e dasmoreve hyjne brenda ne shtepine e nuses, pjesa tjeter bejne aheng jashte. Jane dajat dhe axhallaret ato qe luajne muhabetin me krushqite, pasi dhendrit nuk i lejohet te flase, te beje ze. Pasi merret nusja , para portes se shtepise se dhenderrit i hidhet uje te kembet qe te hiqet syri i keq, ose magjia, pastaj ne preher i ulin nje djale te vogel, me qellim qe ne te ardhmen te beje djale, lyen me mjalte parmaket e shtepise, hy me kemben e djathte, qe shtepise ti ece mbare dhe embel. Te tjeret i hedhin karamele dhe oriz.

Pergjithesisht dasma nis te enjten, dite kur dergohen rrobat tek nusja, dhe shtrohet nje dreke me gjithe te mirat. Te enjten shkojne komshinjte qe ta urojne, ndersa te shtunen bejne lojra tradicionale, sic eshte ajo me filxhan. Ato qe fitojne , ngrihen ne kembe dhe kendojne dhe me humaor e batuta ngacmohet pala e humbur.

Per nusen jane vajzat e fshatit ato qe e kendojne, dhe varesisht nga sjellja e nuses shahet ose lavderohet nepermjet kengeve.

Tashme vjen nata e pare e ciftit. Dhenderri futet me te gjuajtura ne kurriz nga shoket e tij ne dhome. Biseda e ciftit ne dhome ne fillim vazhdon ashtu si jane keshilluar nga te tjeret.

  • Rastet Mortore
Ne rast te nje vdekjeje kuksianet e kan per zakon qe naten e pare te mos qahet i ndjeri, diten tjeter ai qahet deri ne momentitn e varrimit. Pastaj familjaret kthehen ne shtepi per te bere pritjen e vizitoreve , te cileve u sherbejne kafe sode dhe cigare. Zija mbahet 7 dite, pas 40 ditesh familjaret shtrojne nje dreke ku flitet per vlerat e te ndjerit
Ketu mund te prezantoni qytetin e lindjes ose rrenjeve te tua nga i keni..

Po filloj une e para te flas me krenari per rrenjet e mia per qytetin e Kukesit..
Jam lindur e rritur ne Tirane por kur vjen fjala per Kukesin ndjej nje dashuri te jashtezakonshme..

Historiku i Qytetit


Kukësi është qytet në Shqipërinë verilindore, i shtrire ne koordinatat 42.09°V, 20.43°L. Para vitit 1925, fshati Kukes banohej kryesisht nga banore vendas, aktiviteti kryesor i te cileve ishte bujqesia dhe blegtoria e cila zhvillohej ne tedy anet e lumenjve Drin i Zi dhe Drin i Bardhe.

Pas vitit 1925, Mbretëria Shqiptare i kushtoi një rëndësi të vecantë këtij fshati duke i dhënë statusin e një qyteti gjë që u be shkak që ai të popullohet me banorë të ardhur nga Shkodra,Prizreni,Gjakova dhe Gora. Ardhja e tyre shënon dhe futjen në jetën e këtij qyteti të aktiviteteve tregëtare dhe prodhuese. Janë këta banorë të rinj që i japin Kukësit një pamje të re përmes ndërtimit të shtëpive të reja dhe moderne dhe krijimit të një fryme të re qytetare përmes aktiviteteve sportive dhe kulturore

Falë tyre, Kukësi nis të bëhet i njohur si një nyje lidhëse dhe me rëndësi për të dy anët e kufirit. Në ato vite nisën aktivitetin zeje të tilla si: kafet dhe restorantet, tregëtia me shumicë dhe pakicë, prodhimet e ëmbëlsirave, fotografia, mjetet moderne te transportit (biçikletat, veturat, kamionat dhe autobuzët) ngjyrosja dhe perpunimi i leshit etj. Ardhja e sistemit komunist shkaktoi dhe shkatërrimin total të kësaj përvoje, grabitjen dhe sekuestrimin e pronave dhe të pronarëve, shpronësimin e banesave dhe objekteve tregëtare, nëpërkëmbjen e të drejtave dhe të lirive elementare të njeriut, degradimin e plotë të elementëve kapitalistë etj. Kukësi gjatë regjimit komunist ishte një qendër industriale në Shqipëri. Deri në vitet ’90, Kukësi kishte një industri të nxjerrjes dhe shkrirjes së bakrit, nxjerrjes dhe koncentrimit të mineralit të kromit, nxjerrjes së mineralit të kuarcit, prodhimit të materialeve të ndërtimit etj.

Kukësi ishte një vend i njohur dhe me traditë në rritjen dhe mbarështrimin e deleve. Cilësia e mishit dhe e leshit të deleve lumjane ishin të njohura në të gjithë Ballkanin. Regjimi komunist dhe vëçanërisht fushata antiekonomike e tufëzimit të bagëtive, bëri që numri i krerëve të vijë vazhdimisht në rënje dhe kjo veç kësaj çoi në ftohjen e dëshirës së blegtorit për të rritur e mbarështruar bagëti.Kukësi ishte gjithashtu një qëndër e njohur e transportit. Krahas llojeve të tjera të transportit, aty ishte i zhvilluar dhe transporti ujor, permes liqenit artificial të Fierzës, i cili bënte të mundur transportin e mallrave dhe të udhëtarëve. Një pjesë e konsiderueshme e banorëve të qytetit dhe të fshatrave punonin në zonën nxjerrëse dhe përpunuese të kromit në Kalimash, në minierën e nxjerrjes së bakrit në Gjegjan etj.

Transformimet e domosdoshme ekonomike drejt tregut të lirë pas viteve ’90 bën që pjesa më e madhe e industrisë së lartpërmëndur të falimentojë tërësisht, sepse ajo industri ishte ngritur për të funksionuar në kushtet e një ekonomie të centralizuar dhe të planifikuar.
Një rol shkatërrimtar për ekonominë e Kukësit dhe në acarimin e mëtejshëm të problemeve sociale, ka luajtur ekzistenca e kufirit me Kosovën, që nga viti 1948 e më tej pas viteve 90′ dhe veçanërisht embargoja e komunitetit ndërkombëtar ndaj ish-Jugosllavisë, gjatë konflikteve etnike pas shpërbërjes së saj. Shkak i tyre, sot një pjesë e industrisë që mund të ringjallej, mbeti e bllokuar, duke çuar në rrënimin total të objekteve industriale, falimentimin e bizneseve të vogla dhe në një shkallë shumë të lartë të papunësisë. Sot ekonomia e qytetit të Kukësit është e mbizotëruar nga biznesi individual apo ai familjar dhe kryesisht është e bazuar tek tregëtia e vogël. Degët zotëruese të ekonomisë ndër të tjera janë: transporti dhe shërbimet.
Kukësi zotëron dhe një aeroport të përmasave ndërkombëtare (përfunduar së ndërtuari në fund të vitit 2004), mirëpo për dhënje me koncension të aeroportit “Nënë Tereza” të Rinasit, ai sot nuk funksionon. Gjithsesi, ndertimi i autostrades Durres-Kukes duket se i ka dhene fryme zhvillimi qytetit. Jo vetem qe ka bere nje lidhje shume me te lehte me shtetin fqinj Kosoven, por dhe brenda vendit. Koha e reduktuar per te levizur ne nje qytet fqinj, dhe lehtesia ka bere qe jo vetem te marre nje zhvillim te hovshem, por te shihen dhe mundesi te reja turizmi brenda qytetit.

Popullsia e Qarkut te Kukesit eshte pasuria me e madhe e Qarkut. Ne qark, ekziston afersisht nje numer i barabarte mes burrave dhe grave; ky raport eshte i njejte edhe per rrethet. Popullsia eshte me se shumti rurale ku 75.5% e saj jeton ne zonat rurale. Pjesa e mbetur prej 24.5% jeton ne zona urbane, me popullsine me te madhe urbane ne qytetin e Kukesit. Rrethi me popullsine me te madhe eshte Kukesi, ku perfshihet me shume se gjysma e popullsise totale te te gjithe Qarkut. Rrethi i Hasit ka popullsine me te vogel, ku perfshihet vetem 17.7% e totalit te Qarkut. Ndersa vetem rrethi i Kukesit ka nje popullsi prej 63.786 banore.


Traditat tona jane nga me te shumtat.
Traditat kuksiane ne rast dasme dhe morte !
  • Fejesat dhe dasmat

Ne fillim djali qe ka vendosur te fejohet zgjedh vajzen qe do per grua, dhe sic e do tradita kuksiane familjare te djalit shkojne te kerkojne vajzen. Ne rast miratimi, krushqit, pra prinderit e vajzes i japin nje cope te qendisur ose “marhame” e quajtur nga kuksianet, familjareve te te djalit. Pastaj ne nje takim tjeter cifit nderron unazat, dhe se bashku me familjaret caktojne diten e dasmes.

Gjate dasmes, kur krushqit shkojne te marrin nusen, vetem nje pjese e dasmoreve hyjne brenda ne shtepine e nuses, pjesa tjeter bejne aheng jashte. Jane dajat dhe axhallaret ato qe luajne muhabetin me krushqite, pasi dhendrit nuk i lejohet te flase, te beje ze. Pasi merret nusja , para portes se shtepise se dhenderrit i hidhet uje te kembet qe te hiqet syri i keq, ose magjia, pastaj ne preher i ulin nje djale te vogel, me qellim qe ne te ardhmen te beje djale, lyen me mjalte parmaket e shtepise, hy me kemben e djathte, qe shtepise ti ece mbare dhe embel. Te tjeret i hedhin karamele dhe oriz.

Pergjithesisht dasma nis te enjten, dite kur dergohen rrobat tek nusja, dhe shtrohet nje dreke me gjithe te mirat. Te enjten shkojne komshinjte qe ta urojne, ndersa te shtunen bejne lojra tradicionale, sic eshte ajo me filxhan. Ato qe fitojne , ngrihen ne kembe dhe kendojne dhe me humaor e batuta ngacmohet pala e humbur.

Per nusen jane vajzat e fshatit ato qe e kendojne, dhe varesisht nga sjellja e nuses shahet ose lavderohet nepermjet kengeve.

Tashme vjen nata e pare e ciftit. Dhenderri futet me te gjuajtura ne kurriz nga shoket e tij ne dhome. Biseda e ciftit ne dhome ne fillim vazhdon ashtu si jane keshilluar nga te tjeret.

  • Rastet Mortore
Ne rast te nje vdekjeje kuksianet e kan per zakon qe naten e pare te mos qahet i ndjeri, diten tjeter ai qahet deri ne momentitn e varrimit. Pastaj familjaret kthehen ne shtepi per te bere pritjen e vizitoreve , te cileve u sherbejne kafe sode dhe cigare. Zija mbahet 7 dite, pas 40 ditesh familjaret shtrojne nje dreke ku flitet per vlerat e te ndjerit
ti e paske ber roman o gru dy llafe mjaftojn nga i ke nxjerr keto te dhena ...............
 

bossi

Anetar i ri
I Rregjistruar/e
Mesazhe
81
Likes
1,303
Age
33
Location
vlore...........
#71
mos ma shaj qytetin ti moj aty ku kam lindur shaj qytetin tend ti lushnjen pa leri gropat ti se skini cfr na thoni dhe merreni me llafe turp tju vi turp ...................
 

Amara_La_Negra

Anetar i ri
I Rregjistruar/e
Mesazhe
1,937
Likes
2,101
Age
27
#72
mos ma shaj qytetin ti moj aty ku kam lindur shaj qytetin tend ti lushnjen pa leri gropat ti se skini cfr na thoni dhe merreni me llafe turp tju vi turp ...................
O pyk kush ta shau.urdhero keni pisha ju nga lungo mare ??????
 

Master

Anetar i ri
I Rregjistruar/e
Mesazhe
750
Likes
1,895
Age
31
Location
Shifna N'kujtime
#74
FB_IMG_1531314117577.jpg FB_IMG_1531314108968.jpg FB_IMG_1531314114929.jpg
 

The_AnGeL

World is Mine
I Rregjistruar/e
Mesazhe
729
Likes
799
#77






Historiku i Elbasanit
Historia e trevave të Elbasanit e ka zanafillën e saj në shekullin e IIte p.k. me vendbanimet e hershme ilire. Duke qënë i vendosur ne kryqëzimin e rrugëve Veri – Jug dhe Lindje – Perëndim, ai ka shërbyer si pikë e rëndësishme kalimi dhe si stacion i rëndësishëm, duke u përmendur si qendër urbane, ushtarake e peshkopale. Pas bllokimit të rrugës Egnatia nga dyndjet e barbarëve, qyteti nuk përmendet më dhe njeh shkatërrimin e tij gjatë migrimit sllavo – bullgar diku nga shekulli VI - VII.
Gjatë pushtimit turk të Shqipërisë, pas disfatës që pësoi në rrethimin e dytë të Krujës, Sulltan Mehmeti IIte, në kthim e rindërtoi kalanë e vjetër, për ta pasur si pikë mbështetje të mëvonshme. Në vitin 1466 qyteti mori emrin Elba-san.
Ai shpejt u zhvillua si qendër e rëndësishme strategjike, administrative, ushtarake dhe ekonomike e Shqipërisë së mesme. Zejtaria dhe tregtia mori përsëri një zhvillim te dukshëm duke shtrirë lidhjet dhe ndikimin në tërë zonat përreth.
Një zhvillim të ndjeshëm mori arti postbizantin i përfaqësuar nga mjeshtri dhe piktori i madh Onufri i Neokastrës (Elbasanit), i cili krijoi një art kulminant ku spikat me forcë të veçantë gërshetimi i shkëlqyer i gjeniut me traditën vendase. Si vepra të tij, të trashëguara deri në ditët tona, janë afresket dhe ikonat e kishave të Shelcanit dhe të Valshit të mesit të shek. XVI. Vazhdues i veprës së Onufrit përmendet Kostandin Shpataraku.
Një zhvillim të vrullshëm mori qyteti i Elbasanit në shek. XVII me krijimin, organizimin dhe funksionimin e 60 llojeve të zejeve në 45 Esnafe. Vlen të përmendet në këtë kohë “Kodiku i Esnafeve të Tabakëve”, 15 maj 1658, i cili konsiderohet ndër më të vjetrit ne Ballkan.
Në dokumentacionin e kohës, dëshmohet se në mesin e shekullit të XVII, Elbasani kishte 2000 shtëpi, 900 dyqane, punoheshin lëkura, leshi, mëndafshi, metalet e sidomos argjendi.
Prodhimet e qytetit të Elbasanit gjenin treg shitje si brenda dhe jashtë vendit. Këtë e dëshmon fakti që Turqia në dy ekspozita ndërkombëtare në Paris në vitin 1867 dhe në Çikago në vitin 1894 krahas artikujve të tjerë të artizanatit ekspozoi edhe pushkët, pistoletat dhe silahet e prodhimit shqiptar të Shkodrës, Elbasanit, Prizrenit, etj. E rëndësishme është se Elbasani shquhet për organizimin e panaireve. Panairi i parë është ai i vitit 1381 i pasuar me të tjerë në periudhat e mëvonshme.
Në këtë kohë Elbasani shquhet si qëndër e fuqishme arsimore dhe kulturore me përpjekjet që bënë Bugomili (anonimi i Elbasanit), Dhaskal Todri për përhapjen e gjuhës e të shkrimit shqip. Në epokën e Rilindjes Kombëtare Shqiptare zë një vend të rëndësishëm Kostandin Kristoforidhi, autor i abetares shqipe, fjalorit gegërisht dhe toskërisht, i cili konsiderohet si babai i gjuhës shqipe.
Në etapën e fundit të Rilindjes Kombëtare Shqiptare veçojmë Elbasanin si përhapës i mendimit përparimtar arsimor e kulturor.
Pas shpalljes së Hyrijetit, Kushtetutës Xhonturke, u krijuan një sërë shoqërish dhe klubesh nga patriotët elbasanas ku detyrë kryesore kishin përhapjen e gjuhës dhe shkrimit shqip.
Më 2 – 9 shtator 1909 u thirr Kongresi i Elbasanit i cili ndër vendimet më kryesore ka qënë hapja e Shkollës Normale e cila u realizua me 1 dhjetor 1909 dhe krijimin e Shoqërisë Përparimi e cila do te mbështeste financiarisht këtë shkolle. Kjo shkolle ka qënë e para shkollë e mesme e arsimit kombëtar Shqiptar.
Qyteti i Elbasani konsiderohet si një nga vatrat më të rëndësishme të luftës për liri dhe çlirim kombëtar. Si pika kulmore përmendim aktin e shpalljes së pavarësisë së Elbasanit më 25 nëntor 1912, si i pari qytet i Shqipërisë, pjesëmarrjen aktive në Luftën e Vlorës në vitin 1920, në lëvizjen demokratike antifeudale të vitit 1921 – 1924, si dhe në luftën e Dyte Botërore.
Gjatë periudhës 1924 – 1939 qyteti i Elbasanit arriti një zhvillim të ndjeshëm në disa drejtime si p.sh. në infrastrukturë kryesisht me ndërtimin e rrugëve që lidhnin Elbasanin me Tiranën, Durrësin, Korçën, Gramshin, Dibrën, etj, ndërtimin e ujësjellësit të qytetit dhe ndërtimin e centralit elektrik.
Gjatë kësaj periudhe mori zhvillim edhe ekonomia, me ngritjen e disa objekteve si: fabrika e alkoolit, duhan cigareve, vaj sapunit duke vazhduar punën artizanale tradicionale. Në këtë kohë kemi ngritjen e degëve të bankave Shqiptare dhe të huaja të cilat nxisnin prodhimin bujqësor e industrial të Elbasanit.Në vitin 1945 u vendos diktatura e proletariatit, regjimi komunist dhe qyteti vuajti për 45 vjet nga represioni që donte ta privonte nga prirjet e tij demokratike dhe kulturore.
U persekutuan personalitetet më të spikatura të qytetit të Elbasanit. U vu dorë mbi institucionet e kultit duke i transformuar sipas “ideologjisë së re. Megjithatë qytetarët e Elbasanit morën pjesë aktive në proceset demokratike të vitit 1990. Personalitetet më të spikatura të këtij shekulli për qytetin e Elbasanit janë : Aqif Pashë Elbasani, Aleksandër Xhuvani, Lef Nosi, Ahmet Dakli, Et’hem Haxhiademi, etj.